محاکمه زنی که برای کارکردن، شوهرش را  کشت

محاکمه زنی که برای کارکردن، شوهرش را کشت

زنی که برای کارکردن، نقشه قتل شوهرش را طراحی و اجرا کرده بود، در دادگاه از خود دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تابستان سال گذشته مرگ مشکوک مردجوانی در خانه‌اش در خیابان پیروزی تهران به پلیس گزارش شد. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از چند روز کارشناسان اعلام کردند، علت مرگ نارسایی تنفسی ناشی از مصرف موادمخدر بوده است. با این گزارش خانواده مرد 42‌ساله به نام میثم از عروس‌شان شکایت کردند و گفتند پسرشان معتاد نبوده و حتی سیگار هم نمی‌کشید. این در حالی بود که مهناز منکر قتل شوهرش شد و گفت: «شوهرم دچار اختلال خواب شده بود و برای این‌که بتواند راحت بخوابد، قرص‌های آرامبخش می‌خورد.‌»در ادامه خانواده میثم شکایت‌شان را پس گرفتند و پرونده مختومه شد. چند ماه پس از مرگ میثم، دخترش راز قتل پدرش را فاش کرد. دختر نوجوان گفت: «پدرم مخالف کار‌کردن مادرم بود و بر سر این موضوع با هم اختلاف و درگیری داشتند. مادرم در روزهای تعطیل، پودری در غذای پدرم می‌ریخت تا او بخوابد و بتواند سر کار برود. مطمئنم همین پودر باعث مرگ پدرم شد.‌»با افشای این موضوع، مهناز دستگیر شد و این بار به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: «برای این‌که بتوانم کار کنم این سناریو را طراحی و اجرا کردم. ابتدا به دو مرد افغانستانی 50 میلیون تومان دادم تا نقشه قتل شوهرم را اجرا کنند اما آنها با گرفتن پول، ناپدید شدند و سرم کلاه گذاشتند. بعد با یکی از مشتریان مغازه‌ام به نام برزو آشنا شدم‌. وقتی متوجه اختلاف من و همسرم شد، ترمز ماشین او را دستکاری کرد اما میثم متوجه شد و ترمز را درست کرد. آخرین بار مردی به نام حامد پودری به من داد و مدعی شد اگر این پودر را به شوهرم بدهم، باعث افزایش ضربان قلب او و سکته‌اش می‌شود.»
با تکمیل تحقیقات در دادسرای جنایی تهران پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهمان در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند. براساس کیفرخواست پرونده، مهناز متهم به قتل همسرش و حامد متهم به معاونت در این قتل شده است. برزو هم متهم به شروع به قتل شده است. در ابتدای جلسه محاکمه در شعبه پنجم دادگاه کیفری، اولیای دم برای مهناز درخواست قصاص و برای دیگر متهمان اشد مجازات را خواستند. سپس مهناز در جایگاه قرار گرفت و گفت: «قبول دارم چند بار برای قتل شوهرم نقشه کشیدم اما باعث مرگش نبودم. حامد دُز پودر را بالا برد و باعث مرگ او شد.‌»
حامد هم در دفاعیاتش این موضوع را رد کرد و گفت: «من پودر را دادم تا شوهر مهناز به خواب برود و آخرین بار آن را تغییر ندادم.»
وکیل برزو هم گفت: «موکلم آزاد است و می‌گوید فریب مهناز را خورده و پشیمان است.» 
پس از دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.