بدون تیتر

بدون تیتر

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور تا پایان شهریور امسال 13.9 درصد بیشتر از پایان سال قبل وام پرداخت کرده‌اند که 10.1 درصد از تسهیلات پرداختی به‌صورت قرض‌الحسنه بوده است.

آمار سدهای کشور تا هشتم آذرماه بیانگر این است که موجودی مخزن سد اکباتان، آبشینه همدان ۸۴درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در سد شیمیل و نیان هرمزگان با ۱۸۰درصد افزایش موجودی مخزن مواجه هستیم.

 اظهارات دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و سند مشاهده شده توسط رویترز حاکی از آن است که دولت‌های این بلوک با سقف قیمت ۶۰دلار در هر بشکه برای نفت دریابرد روسیه و همچنین مکانیسم تنظیمی برای حفظ قیمت نفت روسیه 5درصد پایین‌تر از نرخ بازار، تقریبا به توافق رسیده‌اند.

 سیدعلی‌محمد ابویی، نایب‌رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران، با بیان این‌که مصوبه دولت با موضوع صدور اجازه صادرات تولیدکنندگان فولادی توسط بورس کالا، ارزشمند و موجب انسجام در صادرات خواهد شد، شرط تحقق این امر را رفع مشکل حضور صنایع بالادستی صاحب کرسی در بورس کالا، که تعارض منافع ایجاد می‌کند دانست.

 غلامحسین شافعی، رئیس اتاق تهران و معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌منظور همکاری و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در راستای بهبود محیط ‌کسب‌وکار یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با بیان این‌که قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخلی، دنباله‌رو افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی که از روزهای پایانی هفته اوج گرفته و البته نوسان‌ افزایشی نرخ ارز در داخل بر مداری صعودی است، گفت که خوشبختانه این روند، برخلاف گذشته‌ها به ایجاد تقاضای کاذب در بازار سکه و طلا منجر نشده است.
​​​​​​​
 فرشید گلیج، معاون عملیات فرودگاهی با بیان این‌که فرودگاه‌های بین‌المللی تا تیرماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه هستند، گفت با جدیت به‌دنبال ایجاد استانداردهای سازمان هواپیمایی برای اخذ گواهینامه فرودگاه‌های بین‌المللی هستیم.