پرهیز از منفی‌بافی با «بالان»

پرهیز از منفی‌بافی با «بالان»

برنامه گفت‌وگومحور «بالان» تولید جدید گروه خانواده شبکه دوی سیماست که با هدف ایجاد انگیزه و امید دوشنبه‌شب‌ها ساعت‌۲۲و ۳۰‌دقیقه روی آنتن می‌رود.

وحید رستگار، تهیه‌کننده بالان درباره القای امید در این برنامه خاطرنشان کرد: ما امید را در همه مشاغل جامعه در برنامه بالان بررسی می‌کنیم. از بیماری گرفته تا ورشکستگی‌های شغلی و هر اتفاق تلخی که در زندگی افراد افتاده و با امید به خودشان کمک کردند. برنامه ما بیشتر، از بیمارانی که مدت زیادی با سرطان مبارزه کرده و آن را شکست داده‌اند صحبت می‌کند و در این زمینه سراغ زندگی فردی افراد می‌رویم.
رستگار با تاکید ‌بر لزوم امیدبخشی در همه جوامع گفت: بحث امید در هر جامعه‌ای نیاز است؛ چه جامعه‌ای که حالش خوب باشد و چه جامعه‌ای که حالش بد باشد. ما سعی کردیم در برنامه بالان به‌طور جد از منفی‌بافی پرهیز کنیم و فقط به بینندگان‌مان امید بدهیم؛ آن‌هم با افراد واقعی که مسیرهای سختی را در زندگی‌شان طی کرده‌اند نه با شعار.‌ ورزشکاری که شکست خورده، فردی که با مدرک دکترا در تاکسی اینترنتی مشغول به کار شده است، معلولی که دو دست ندارد اما نقاش فوق‌العاده‌ای است و کسانی که همچنان روزنه امید در وجودشان زنده است.
وی در پاسخ به این پرسش که شبکه تا چه حد دست‌تان را برای پرداخت به سوژه‌های خاص باز گذاشت و آیا محدودیتی هم داشتید؟ بیان کرد: برنامه بالان از ابتدای سال۱۴۰۱ شروع و تا الان دو سری از آن ضبط شده است. سری سوم نیز در حال آماده‌سازی است.
 بالان به سبب گفت‌وگومحور بودنش چالش به‌خصوصی به‌غیراز امید نداشته و اگر هم چالشی در برنامه اتفاق افتاده باز به بحث امید برمی‌گردد نه به معنای خاص چالش. خدا را شکر شبکه دو هم نظر مساعدی نسبت به مهمان‌های ما داشت و هم این‌که طی این مدت کاملا با ما همراه بود و مشکل خاصی نداشتیم.