کوتاهی‌مان در قبال قشر جوان و بانوان را باید جبران کنیم 

سرلشکر باقری:

کوتاهی‌مان در قبال قشر جوان و بانوان را باید جبران کنیم 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در چند وقت اخیر با سبد متنوعی از تهدیدهای دشمن در راستای ایجاد ناامنی و آزار و اذیت ملت ایران مواجه شدیم.

 سردار سرلشکر محمد باقری، اظهار داشت: دشمن از رویارویی نظامی با ایران اسلامی ناامید شده و به همین دلیل تهدیدات فضای مجازی و جنگ شناختی و رسانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده است.

سردار باقری ادامه داد: به همین دلیل در چند وقت اخیر با سبد متنوعی از تهدیدهای دشمن در راستای ایجاد ناامنی و آزار و اذیت ملت ایران مواجه شدیم.  وی افزود: اگر دشمن با روی خوش مردم مواجه می‌شد، چه‌بسا از تهدید نظامی هم استفاده می‌کرد اما ملت بابصیرت ایران با همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی، مقابل ترفند دشمن ایستاد و میان اعتراض و آشوب تفکیک قائل شد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: تنها جمع بسیار محدود و ناچیزی در اثر غفلت یا گمراهی با دشمن در آشوب‌ها همراه شدند. وی با بیان این‌که نسبت به وظایف خود در مقابل قشر جوان و بانوان کوتاهی کرده‌ایم و باید آن را جبران کنیم، گفت: امروز جذابیت فضای مجازی داخلی نسبت به فضای خارجی قابل قیاس نیست و این یک ضعف محسوب می‌شود.

 سردار باقری در ادامه اظهار کرد: کشور ما دارای دو منطقه حیاتی است که یکی از آنها به مانند همه کشورها، پایتخت و دیگری منطقه خلیج‌فارس است؛ به نحوی که بقا و سربلندی ایران بدون خلیج‌فارس معنا ندارد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: یک طرفِ خلیج‌فارس، تنگه هرمز به‌عنوان گلوگاه صادرات و واردات کشور و سمت دیگر خوزستان به‌عنوان منبع اصلی انرژی فسیلی نفتی قرار دارد.

​​​​​​​وی افزود: بین این دو منطقه، استان بوشهر که از نظر خشکی، ساحل و دریا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، قرار دارد که با داشتن منبع اصلی گاز کشور و صادرات بخشی از نفت و صنایع به لحاظ راهبردی نسبت به سایر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به دلیل اهمیت ظرفیت منطقه خلیج‌فارس همواره از منظر نظامی، جمهوری اسلامی با تهدیدات گوناگونی از سوی آمریکایی‌ها و همراهان آنها در منطقه مواجه بوده است.