قرارداد حوزه انرژی با یک کشور اروپایی

قرارداد حوزه انرژی با یک کشور اروپایی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بلگراد سفر کرده، در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه صربستان گفت: از جمله موضوعاتی که با همکارم درباره آن رایزنی کردیم گفت‌وگوهای وین و برجام بود. اولا برای وزیر خارجه صربستان توضیح دادم که اغتشاشات اخیر در ایران با سوءاستفاده و مداخلات خارجی چند لایه و یک جنگ ترکیبی همراه بود. ملت ما از این جنگ ترکیبی با بصیرت، سرافرازی و موفقیت بیرون آمد. برای ما کاملا قابل درک بود که آمریکا و چند کشور معدود غربی به دنبال اعمال فشار، تشویق آشوب و ترور در ایران هستند. یکی از اهداف آمریکا، وادار کردن ایران در میز مذاکرات هسته‌ای برای کسب امتیازات بزرگ به نفع آمریکا بود.

وی تصریح کرد: مطالبات مسالمت‌آمیز مردم را می‌شنویم و به آن پاسخ می‌دهیم اما اجازه اغتشاش و ترور در داخل کشورمان را به هیچ طرفی نخواهیم داد. 
​​​​​​​
امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: دو شب پیش با آقای بورل در موضوعات مختلف از جمله مذاکره و توافق برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردم و به آقای بورل گفتم توافقی برای ایران ارزش دارد که به‌خوبی برای منافع ملت‌مان کار کند و البته پایدار باشد. 
وزیر خارجه همچنین افزود: در حوزه همکاری‌های اقتصادی و انرژی بین ایران و صربستان آمادگی داریم سندی بین دو کشور  به امضا برسد.