سیاست فشار هسته‌ای علیه ایران بی‌فایده است

یک نماینده مجلس:

سیاست فشار هسته‌ای علیه ایران بی‌فایده است

یک نماینده مجلس تصمیم ایران در راستای غنی سازی 60درصدی را در راستای عملیاتی‌شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دانست.

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین با اشاره به صدور قطعنامه ضد‌ایرانی در شورای حکام تصریح کرد: این قطعنامه هیچ مبانی حقوقی و فنی ندارد و در راستای سیاسی‌کاری اعضای شورای حکام است. وی هدف از صدور چنین قطعنامه‌ای را تلاش دوباره از سوی غرب برای امتیازگیری از جمهوری اسلامی دانست و گفت: با توجه به این‌که احتمال دارد مذاکرات موسوم به احیای برجام در ماه جاری به جریان بیفتد طرف‌های مقابل به تکاپو افتادند تا از فرصت باقیمانده برای وادارکردن ایران به عقب‌نشینی استفاده کنند. نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صدور این قطعنامه در راستای منافع سیاسی غرب است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تاکنون نشان داده که همواره در چارچوب پروتکل‌ها ، توافق‌نامه و کنوانسیون‌های بین‌المللی حرکت کرده و اقدامی که برای غنی‌سازی 60‌درصدی صورت گرفته کاملا در چارچوب قانون اقدام راهبردی است که از سوی نمایندگان به تصویب رسید. وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که کشورهای غربی در پیش گرفته‌اند به نظر می‌رسد آنها از صبر و بردباری جمهوری اسلامی سوءاستفاده کرده‌اند اما باید بدانند این رویه‌ها درخصوص ایران هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب آنها نخواهد رسید و باید همچنان مسیر گفت‌وگو را در پیش بگیرند.

پرونده هواپیمای اوکراینی در اذهان باز شده اما کسی آن را نمی‌بندد 
حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه زنجان اظهار داشت: ماجرای مهسا امینی از نظر عاطفی و ویژگی‌های قومی و مذهبی همه چیز را داشت؛‌ ایجاد شبهه، کشته‌سازی و سؤال جدید سناریوی دشمن در ماجرای اخیر بود. به گفته وی، در ماجرای مهسا امینی اگر همان اول ما اطلاع‌رسانی دقیق می‌کردیم شاید این اتفاقات نمی‌افتاد هرچند در اردیبهشت‌ماه از آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سند یافتیم که قصد ایجاد اغتشاش دارند. طائب افزود:‌ پرونده هواپیمایی اوکراینی در اذهان باز شده ولی هیچ‌کس آن را نمی‌بندد. در ماجرای هواپیمای اوکراینی مسئولان قبول و اعلام کردند که خطای اپراتوری بوده و دیه را هم قبول کردند. دادگاه باید علنی برگزار و همه حرف‌ها گفته شود تا پرونده در افکار عمومی بسته شود.  رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان این‌که برخی خانواده‌های سانحه هواپیمای اوکراینی نفری پنج‌میلیارد تومان دیه گرفتند، ‌گفت: خارج‌نشین‌ها می‌خواهند برای تداوم فشار بر ایران پرونده هواپیمای اوکراینی باز باشد. وی با تاکید بر این‌که ۹۲هزارمیلیارد اختلاس فولاد دروغ بزرگ سیاسی بود که درست کردند و کسی هم درباره آن توضیح نمی‌دهد،‌ ادامه داد: ‌یعنی در طول این دوره فولاد درآمد داشته و به هیچ‌جا نداده و آش را با جاش برده‌اند؟ این دروغ را درست کرده‌اند. طائب همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها با شتاب بیشتری در منطقه غرب آسیا شکست می‌خورند و به‌زودی منطقه را ترک خواهند کرد. ایالات‌متحده از دهه 50 ما به‌عنوان دهه تعیین سرنوشت آمریکا یاد می‌کند. حتی در سند امنیت ملی بایدن آمده ما اکنون در دهه تعیین‌کننده برای آمریکا هستیم. رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: عراق جنگ و ناامنی داشته ما همین‌طور، ولی هنر ما این بوده که یک سردار سلیمانی داشتیم که نگذاشت ناامنی داخل ایران بیاید.طائب درباره ماجرای بولتن‌های محرمانه هم اظهار داشت: در موضوع خبرگزاری فارس، چند بار به این برادر تذکر داده شده حتی به مرحله قضایی رسیده و برخورد هم شده است. این‌که این شخص برای بولتن ماموریت داشته نه، این‌طور نبوده، این شخص انشای خبر می‌کرده و این نشریه و بولتن را به دستگاه‌های مختلف می‌داده و می‌فروخته است.‌ این فرد یک زمانی قائم‌مقام خبرگزاری فارس بوده است.