جامعه‌دانشجویی آرمان‌خواهی را در فضای‌جامعه حاکم کنند

جامعه‌دانشجویی آرمان‌خواهی را در فضای‌جامعه حاکم کنند

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا با گرامیداشت روز دانشجو گفت: ‌روز ۱۶آذر همواره یادآور بصیرت، حریت، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی جریان دانشجویی بوده است.

وی افزود: جایگاه مهم دانشگاهیان نزد مردم و نقش مهمی که دانشجویان در پیشرفت کشور ایفا کرده، باعث نگرانی دشمنان شده و آنها را واداشته تا برای تغییر اولویت‌های جریان دانشجویی و انحراف دانشگاه و دانشجو از مسیر خدمت به جامعه، برنامه‌ریزی کنند. آیت‌ا... جنتی با بیان این‌که دانشجویان ما باید قدر خود را بدانند و نگذارند بدخواهان مردم ایران به جامعه دانشگاهی چشم طمع بدوزند، خاطرنشان کرد: بررسی تاریخ معاصر نشان می‌دهد دانشجویان هر زمان نیاز بوده در کنار مردم قرار گرفته‌اند.
​​​​​​​وی ادامه داد: صحنه‌هایی مانند مبارزه با حکومت طاغوت و دفاع‌ مقدس هشت ساله تا حضور موفق در جنگ با بانیان تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه با جهاد علمی، جهاد‌خودکفایی، جهاد سازندگی همگی نشان می‌دهد که دانشجویان در کنار مردم بوده‌اند و البته در سال‌های اخیر نیز حضور پرتلاش دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم را شاهد بوده‌ایم.  دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: جامعه دانشجویی باید با تداوم حضور مومنانه در صحنه و حفظ روحیات انقلابی، آرمان‌خواهی را در فضای فکری جامعه حاکم کنند و با تقویت ایمان و حفظ روحیه جهادی، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را بر قله‌های علم دنیا برافرازند و دشمنان این مردم شریف را از عداوت خود پشیمان سازند. این راه درخشانی است که شهدای دانشجو پیشگام آن بوده‌اند و نسل جوان دانشجویی نیز در این راه خواهد درخشید.