دوران تهدید از مسیر تحریم ایران  تمام شده است

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

دوران تهدید از مسیر تحریم ایران  تمام شده است

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آلمان علیه کشورمان مبنی بر اعمال تحریم‌های حقوق بشری جدید اتحادیه اروپا، به خبرنگار «جام‌جم» گفت: تحریم در شرایط کنونی به صورت یک ابزار ناکارآمد و وسیله‌ای نخ‌نما شده در‌آمده و دولت‌های اروپایی و آمریکا هم می‌دانند این ترفندهای جدید در خصوص جمهوری اسلامی دیگرکارایی ندارد و دوران تهدید از مسیر تحریم ایران به سر آمده‌ است.

آلمان ناقض حقوق بشر است
وی با اشاره به سوابق زشت و ننگین مدعیان غربی حقوق‌بشر تصریح کرد: دولت‌هایی که امروز ادعای حمایت از مردم ایران را دارند، درکارنامه خود به‌ویژه در دوران جنگ ایران و عراق به صورت فاحش ناقض حقوق‌بشر بودند و در حافظه تاریخ مردم ایران و جهان شهادت کودکان و زنان حلبچه و همچنین رزمندگان دلیر ما در دوره دفاع‌مقدس با بمب‌های شیمیایی عراق که از سوی آلمانی‌ها تامین شده‌بود، به عنوان یک رویداد تلخ و دردناک ثبت و ضبط شده  است.  حال در شرایط کنونی کسانی که هم جنایتکاران حمایت کرده و هم خود جنایت کردند ژست طرفداری از حقوق بشر را می‌گیرند.
 
ریاکاری مدعیان حمایت از مردم ایران
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مدعیان کنونی دفاع از حقوق بشر و حمایت از مردم ایران هیچ‌کدام در ادعاهای خود صداقت ندارند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، اروپایی و همچنین برخی سران مرتجع عربی مثل حکام سعودی عربستان با ریاکاری قصد دارند اذهان عمومی را نسبت به رفتار مجرمانه خود در برخورد با رنگین‌پوستان، مهاجران و همچنین اهالی رسانه منحرف کنند و اکنون شنیدن ندای حقوق بشر از سوی ظالم‌ترین افراد به یک شوخی و سخنی مبتذل شباهت دارد تا یک ادعایی مبتنی بر موازین بین‌المللی و حقوقی.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این‌که اروپا به خانه امنی برای تروریست‌ها تبدیل شده، گفت: بسیاری از کشورهایی که امروز مدعی حقوق‌بشر هستند و در ظاهر به اسم دفاع از مردم و در نهان به منظور جلوگیری از قوت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند با سوءاستفاده ابزاری از سازمان ملل در نهادهای بین‌المللی زمینه صدور قطعنامه‌هایی ضد ایرانی را فراهم کنند، خود مهد تروریسم و مرکزی ضد بشری هستند که در تمام این سال‌ها در حال توطئه علیه بشریت بودند و حتی به گروه‌های تروریست پناه دادند و در جریان فتنه اخیر هم در عرصه رسانه‌ای و هم در حوزه میدانی به حمایت تام و تمام از تروریست‌ها پرداختند.  وی با اشاره به تدوام مداخله‌گری‌های غرب به اسم حقوق‌بشر در حوزه داخلی ایران تصریح کرد: کشورمان به آنچنان درجه‌ای از تولید قدرت و اقتدار رسیده که هرگز اجازه نمی‌دهد هیچ قدرت خارجی و ساختار نظامی در امور داخلی ما دخالت کنند و اکنون مداخله‌جویان باید منتظر پاسخ قاطع ما باشند. قطعا جواب ایران پشیمان‌کننده است.