هواپیمای سیمرغ آماده پرواز می‌شود

هواپیمای سیمرغ آماده پرواز می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره روند آماده‌سازی هواپیمای سیمرغ، گفت: این هواپیماکه اردیبهشت ماه با حضور وزیر دفاع رونمایی شد، مراحل تاکسی را انجام داده و برای پرواز آماده می‌شود.

امیر افشین خواجه‌فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حاشیه بازدید از غرفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین نمایشگاه ایران‌ساخت با تاکید بر این‌که توسعه فناوری در طول فرآیند تولید یک محصول معنا می‌یابد، افزود: باید فناوری محصولاتی که فرصت تولید آن‌را پیدا کرده‌ایم را توسعه دهیم و از این طریق نیز زمینه به ثمر رسیدن آن محصول را برای تولید‌کننده آماده کنیم. امیر خواجه‌فرد با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امروز سازمان صنایع هوایی به طور فزاینده‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته است و به این وابستگی نیز افتخار می‌کند؛ ما تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان را تحت حمایت خود قرار دهیم و امروز میانگین بدهی ما به این شرکت‌ها در پایین‌ترین سطح قرار دارد.
وی با بیان این‌که تاب‌آوری و ماندگاری شرکت‌های دانش‌بنیان جزو اهداف سازمان صنایع هوایی است، گفت: این سازمان سعی دارد به گونه‌ای عمل کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان تعمیق‌یافته و فعالیت‌های خود را افزایش دهند و در میدان تدوام حضور داشته باشند. 

تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای انگلیسی
وزارت خارجه در بیانیه‌‌ای از تحریم‌‌های جدیدی را علیه ۱۳مقام و شخصیت و چهار نهاد انگلیسی از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس، رئیس زندان دورهام، پایگاه نظامی منویث هیل و کمیته پارلمانی برای ایران آزاد و... 
خبر داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذی‌ربط، در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوط و به‌عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاص انگلیسی زیر را به‌دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت‌پراکنی که موجب اغتشـاش، خشونت، اقدامـات تروریستی و نقض حقوق‌بشر علیـه ملت ایران شده، تحت تحریم قرار می‌دهد.
​​​​​​​وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است که تحریم‌های یاد شده شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص فوق به جمهوری اسلامی ایران، توقیف اموال و دارایی آنان در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران است. همه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوط، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت. 

این نهادها تحت تحریم قرار می‌گیرند:
۱- پایگاه نظامی منویث هیل، پایگاه اطلاعاتی انگلیس در یورکشایر
۲-  تاسیسات پشتیبانی نیروی دریایی انگلیس مستقر در بندر میناسلمان بحرین
۳ - کمیته پارلمانی برای ایران آزاد
۴ - موسسه تونی بلر برای تغییر جهانی.

این اشخاص تحت تحریم قرار می‌گیرند:
۱ -  رابرت جنریک، وزیر مشاور در امور مهاجرت (معاون وزیر کشور)
۲ -  دریاسالار تونی راداکین، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس
۳ - ارتشبد هوایی مارتین الیوت سامپسون، مشاور وزیر دفاع انگلیس در خاورمیانه و شمال آفریقا
۴  - کن مک‌کالم، مدیر کل سرویس اطلاعات داخلی انگلیس (MI5)
۵ - فیل هازبند، رئیس زندان دورهام انگلیس
۶ -  کاپیتان استیو کیلونیگتون Tفرمانده پایگاه وادینگتون در انگلیس
۷ - جان اسپلار، معاون گروه دوستی رژیم صهیونیستی از حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس
۸ -  لرد آلتون، عضو گروه نمایندگان غیر وابسته مجلس اعیان
۹ - متیو آفورد، نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار
۱0 -  دیوید جونز نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار
۱۱ - وین دیوید، نماینده پارلمان از حزب کارگر
۱۲ -  مارک ویلیامز، نماینده پیشین پارلمان انگلیس
۱۳ - جفری بایندمن ، رئیس انستیتو حقوق بشر انگلیس.