قطع آب بدمصرف‌ها اجرا شد

قطع آب بدمصرف‌ها اجرا شد

سخنگوی صنعت آب گفت: سدهای تهران اکنون ۱۰درصد پرشدگی دارد که نسبت به پارسال با کاهش ۲۱درصدی حجم آب روبه‌رو شده‌ است و این در حالی است که میزان مصرف همچنان بالاست؛ بنابراین توصیه می‌شود مدیریت مصرف جدی‌تر گرفته شود.

مجموع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری به ۳۷میلی‌متر رسیده که در مقایسه با دوره بلندمدت با کاهش ۲۴درصدی روبه‌روست و عمده این کاهش بارش، مربوط به مهر و آبان است.میزان مصرف در تهران باوجود اطلاع‌رسانی‌های مداوم، همچنان بالا است و حدود ۴۰هزار لیتر بر ثانیه است که عدد قابل‌توجهی برای این موقع از سال به‌حساب می‌آید.در همین حال شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: قطع آب مشترکان بدمصرف باهدف تغییر رفتار آنان صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از ۱۶‌هزار خانوار در این‌باره قطع آب شده‌اند. تداوم مصرف بی‌رویه آب در تهران با توجه به شرایط نامساعد بارشی امکان تأمین آب را با سختی روبه‌رو خواهد کرد. بر این اساس و باهدف جلوگیری از مصرف بی‌رویه قطع آب مشترکان بدمصرف در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان تهران قرار‌گرفت. تازه‌ترین اعلام این شرکت نشان می‌دهد ۱۶هزار و ۵۰۰خانوار بدمصرف تهرانی قطع آب شده‌اند.
​​​​​​​سخنگوی صنعت آب تعرفه‌های فعلی را برای بازداشتن از مصرف بی‌رویه مناسب ندانست و درعین‌حال گفت: امسال برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها نداریم. اکنون تعیین تعرفه‌ها برای سال آینده در دست اقدام است که تلاش می‌شود افزایش داشته باشد.وی ادامه داد: امسال باهدف تشویق مشترکان به مصرف کمتر، پاداش درنظر گرفته شده  و مصوبه هیات دولت را نیز گرفته است. براین‌اساس مشترکانی که از ابتدای آبان‌ امسال مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داده باشند، مشمول دریافت این پاداش خواهند شد.