کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

کلاهبرداری دختر جوان از  1200 نفر
دختر جوان با تشکیل صندوق خانگی، 14 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.
سرهنگ لطف‌ا... محمدی، فرمانده انتظامی کوه‌چنار در این باره به جام‌جم گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این‌که توسط فردی از طریق ایجاد صندوق‌های خانگی از آنها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. وی افزود: خانمی با ایجاد صندوق خانگی نسبت به پرداخت سودهای غیر‌متعارف و چند برابر بیشتر از بانک‌ها اقدام کرده و در این خصوص نیز 1200نفر عضو این صندوق شده بودند. ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم در هشت ماه گذشته با ایجاد صندوق خانگی و با همدستی هفت نفر دیگر مبلغی بالغ بر 140‌میلیارد ریال از اعضا جمع‌آوری و فقط هفت میلیارد ریال را به‌عنوان وام واگذار و بقیه سرمایه جذب شده را کلاهبرداری کرده‌اند. ماموران انتظامی موفق شدند در عملیات‌های جداگانه هر هفت نفر همدست متهم را شناسایی و دستگیر کنند. هر هشت نفر از دستگیرشدگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

4 کشته و 5 مصدوم در تصادف
تصادف پراید و پژوی ۴۰۵ در جنوب کشور به مرگ چهار نفر و مصدومیت پنج نفر دیگر منجر شد.
مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمرکشور به ایسنا گفت‌: ساعت 12 و 20 دقیقه صبح دوشنبه یک‌دستگاه سواری پراید با سواری پژو ۴۰۵ در محور کهورستان در شهرستان خمیر استان هرمزگان حوالی روستای چاه ماخور تصادف کردند. 9 نفر در این حادثه مصدوم شدند که پنج نفرشان بعد از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل و بستری شدند اما چهار نفر دیگر به‌دلیل شدت صدمات فوت کردند.

کشف کنسروهای تریاک 
کنسروهای تریاک در فرودگاه امام خمینی‌(ره) کشف شد و صاحب این محموله تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.  
سرهنگ محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا به سایت پلیس، گفت‌: ماموران مستقر در پایانه بار فرودگاه حضرت امام خمینی‌(ره) هنگام انجام وظیفه به یک محموله خوراکی به مقصد کلن در کشور آلمان مشکوک شده و اقدام به بررسی آن کردند. بعد از بازرسی دقیق بسته‌های خوراکی این محموله، مقدار پنج کیلو و 300 گرم تریاک که به شکل بسیار ماهرانه‌ای در قوطی‌های کنسرو جاساز شده بود، کشف شد‌. تحقیقات برای دستگیری صاحب این محموله باری 
ادامه دارد.

ناپدیدشدن مرموز دختر دانشجو 
دختر ۲۲ساله اهوازی در بلوار ساحلی حوالی پل کابلی اهواز ناپدید شده و تلاش‌ها برای یافتن وی با گذشت چند روز هنوز بی‌نتیجه مانده است.  
محسن فرهادی، پسرعموی این دختر در این باره به ایسنا گفت: دنیا دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز است. ساعت 20 و 45دقیقه شانزدهم آذر امسال در منطقه کیانپارس، کلاس اتوکد داشت. بعد از پایان کلاس، با والدینش تماس گرفت و اطلاع داد برای دیدار با دوستش سارا که مغازه‌ای در پاساژ خلیج‌فارس کیان‌آباد دارد، می‌رود. اما قبل از رفتن به آنجا ساعت 21 و 34دقیقه همان شب برای دیدار با دوست دیگرش سمت بلوار ساحلی حوالی پل کابلی تاکسی اینترنتی گرفته اما انگار دوستش آنجا نبوده است.  وی افزود : سپس به عمویم زنگ زده که این تماس آن‌قدر کوتاه بوده که عمو متوجه تماس نشده است. بنا به گفته‌های افرادی که در این منطقه حضور داشته‌اند در همین بازه زمانی، دختری از روی پل کابلی خود را به رودخانه کارون انداخته است. برخی شواهد با دنیا همخوانی دارد اما روایت‌های شاهدان متناقض و فاقد اعتبار است. حدود ۲۰۰تا ۳۰۰ نفر از دوستان و خانواده دنیا روزانه در بلوار ساحلی در مجاورت پل کابلی حضور دارند اما در این مدت جمعیت هلال‌احمر، شهردار یا معاون وی یا فرماندار اهواز حتی برای لحظه‌ای در محل حادثه حضور پیدا نکرده‌اند و هنوز موفق به یافتن وی نشده‌ایم. 

بازداشت مادر و پسر به اتهام قتل
 مادر و پسری همراه مرد دیگری در جریان به قتل رساندن پدر خانواده بازداشت شدند.  
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی به خبرگزاری صداوسیما گفت: اوایل آذر امسال، جسد مردی در بیابان‌های اطراف شهر اراک در ابتدای جاده فراهان کشف شد. درادامه، هویت او به دست آمد و خانواده‌اش شناسایی شد. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش، دو مرد که یکی از آنها فرزند مقتول بود و همسر مقتول نیز همراه آنها به عنوان مظنون بازداشت شدند. در ادامه تحقیقات اعتراف کردند به دلیل اختلافات خانوادگی با همدستی دیگر متهم پرونده او را به بهانه‌ای به بیابان‌های اطراف شهر کشاندند و با ضربه‌های چاقو به قتل رساندند و جسد او را در همان حوالی رها کردند.