کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

بخشیدن مهریه برای آزادی مرد زندانی 
مردی که ازسه سال قبل بابت مهریه همسرش در زندان به سر می‌برد، سرانجام توانست رضایت او را جلب کرده و آزاد شود. 
 محمدرضا حداد، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد به ایسنا گفت: در این پرونده با موضوع مطالبه مهریه که تعداد آن ۲۵۰عدد سکه بهار آزادی بوده، محکوم آن به دلیل ناتوانی در پرداخت از  سال99 در زندان به سر می‌برد. سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان و مددکاران زندان، شاکی از تعداد ۲۳۵ عدد باقی مانده سکه بهار آزادی از مهریه خود گذشت تا یک زندانی دیگر پس از گذشت سه سال از زندان آزاد شود. 

دختر نوجوان 3 زندگی بخشید 
سه عضو بدن دختر نوجوان که مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار اهدا شد.
به گزارش مهر، این دختر 14ساله به نام مهسا یاسری نسب 18آذر امسال در پی مسمومیت دارویی به بیمارستان شهید دکتر جلیل استان کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد اما بعد از چند روز مرگ مغزی وی تاییدشد. خانواده اش در اقدامی نیکوکارانه دیروز رضایت دادند سه عضو بدن وی به بیماران اهدا شود.

مرگ خاموش 2 چاه‌کن 
دو چاه‌کن در شهر صالح‌آباد شهرستان بهار براثر گازگرفتگی مسموم و فوت شدند.
به گزارش ایلنا، دو روز پیش دو مرد ۲۱و۴۲ساله در روستای صالح‌آباد شهرستان بهار استان همدان در زیرزمینی مشغول کندن چاه آب بودند که برای استفاده از دستگاه پیکور چاه‌کنی، موتور برق روشن کردند. این دستگاه گاز منوکسیدکربن تولید کرده و باعث شد آنها بر اثر گازگرفتگی فوت شوند. 

صدور کیفرخواست متهمان ریزش دیوار مدرسه 
دادستان علی‌آبادکتول با اشاره به حادثه ریزش دیوار یک مدرسه در این شهرستان، گفت: برای مالک ساختمان و شهرداری این شهر بابت گودبرداری غیرایمن، کیفرخواست صادر شد‌.
‌به گزارش روابط‌عمومی دادگستری استان گلستان، مرتضی ذوقی در این باره گفت : آبان سال گذشته بر اثر گودبرداری غیر ایمن ساختمان مجاور یک مدرسه دخترانه در شهرستان علی آبادکتول، دیوار مدرسه فرو ریخت و 18دانش آموز و معلم آن، مصدوم شدند. پزشکی‌قانونی در این پرونده برای هشت نفر از مصدومان این حادثه، طول درمان تعیین کرده بود و بر اساس قانون برای تعیین و درصد دیه و میزان آسیب‌ها و درج آن در کیفرخواست، باید تا زمان طی این دوره، صبر می‌کردیم.
وی افزود: اعتراض چند باره طرفین پرونده به گزارش هیأت کارشناسی هم یکی دیگر از علل زمانبر شدن، صدور کیفرخواست بود. در این پرونده برای مالک ساختمان و شهرداری این شهر در رابطه با گودبرداری غیرایمن، کیفرخواست صادر شده‌است و پرونده آنها به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

51 دانش‌آموز هنرستان دخترانه مسموم شدند 
51 دانش آموز هنرستان دخترانه نور قم دیروز براثر مسمومیت روانه بیمارستان شدند. 
به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش قم آمده است: وضعیت تعدادی از دانش‌آموزان تثبیت شده ولی برای اطمینان از سلامت آنها، این افراد در مراکز درمانی بستری شده‌اند. منشا این مسمومیت هنوز مشخص نیست و کارشناسان درحال بررسی آن هستند.

قتل برادر و خواهر به دست داماد 
مردی در پی اختلاف خانوادگی  همسر و برادر او را به قتل رساند. اجساد آن دو در جنگل‌های کردکوی کشف شد. 
سرهنگ امیر باقری، فرمانده انتظامی کردکوی استان گلستان به سایت پلیس گفت: چند روز پیش فردی در تماس با پلیس، گم‌شدن دختر 32ساله و پسر 27ساله خود را اعلام کرد. با تحقیق از او معلوم شد فرزندانش دو روز است که ناپدید شده‌اند و موفق به یافتن آنها نشده است. تحقیقات ماموران در این رابطه ادامه داشت تا این‌که پلیس به داماد خانواده مشکوک شد.
وی افزود: پس از گذشت 48ساعت از ناپدیدشدن آنها، اجسادشان در جنگل‌های کردکوی کشف و به پزشکی‌قانونی منتقل شد. در ادامه تحقیقات  داماد خانواده که با آنها اختلاف داشت به عنوان مظنون بازداشت شد و سرانجام به قتل همسر خود و برادر او به انگیزه اختلاف خانوادگی اعتراف کرد. او در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.