رفیق‌کشی در بزم‌شبانه

رفیق‌کشی در بزم‌شبانه

پسری جوان که در حالت مستی دوستش را کشته بود، در جلسه دادگاه مدعی شد نمی‌داند چرا با مقتول درگیر شده بود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، شامگاه دهم آبان سال گذشته پسری جوان به نام بهرام در حالی که چاقویی خونین در دست داشت از خانه‌شان در جنوب تهران بیرون آمد و فریاد کشید؛ «‌دوستم را با چاقو زدم کمک کنید.»
همسایه‌ها سراسیمه بیرون آمده و با ورود به خانه با پیکر نیمه‌جان و غرق در خون سیاوش 32 ساله رو‌به‌رو شده و سریع با اورژانس تماس گرفتند. پسر جوان به بیمارستان منتقل و ضارب هم توسط ماموران بازداشت شد. پزشکان برای نجات جان سیاوش تلاش کردند اما او به دلیل اصابت ضربه چاقو به سینه‌اش جان باخت. 
بهرام نیز که شواهد نشان می‌داد حالت طبیعی ندارد به قتل دوستش در حال مستی اعتراف کرد.
به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری، اولیای‌دم برای بهرام درخواست قصاص کردند. 
پدر مقتول به قضات گفت: «بهرام و سیاوش دوستان قدیمی بودند. آن روز پسرم مهمان بهرام بود و نمی‌دانم آنجا چه اتفاقی افتاد که منجر به قتل پسرم شد. من رضایت نمی‌دهم و قصاص می‌خواهم.»
سپس متهم به قتل در جایگاه قرار گرفت و گفت: «سیاوش مانند برادرم بود. آن شب با هم مشروب خوردیم و من از حالت عادی خارج شدم. نمی‌دانم چطور با هم درگیر شدیم و او را با چاقو زدم. چیزی از ماجرا به خاطر ندارم ولی می‌دانم سیاوش را کشته‌ام. شرمنده خانواده او هستم. مشروب زندگی‌ام را تباه کرد و اشتباه بزرگی مرتکب شدم اما از پدر و مادر سیاوش درخواست بخشش دارم.»
در پایان دادگاه وکیل متهم در دفاع از او گفت: «موکلم در زمان قتل تحت تاثیر مصرف مشروب مسلوب‌الاراده بوده‌است.»
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.