تلاقی کرونا و کمبود دارو نگران کننده است

تلاقی کرونا و کمبود دارو نگران کننده است

درحالی که بخشی از جهان با موج جدید شیوع کرونا در حال نبرد است در ایران نیز برای بار هشتم، بیم طغیان این بیماری می‌رود. این در حالی است که واکسن به اندازه کافی در کشورمان مهیاست ولی کمبود دارو هنوز به‌طور کامل رفع نشده و به‌ویژه در مناطق محروم درباره تلاقی کرونا و کمبود دارو هشدار داده می‌شد.

ملک فاضلی، نماینده سروان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  نگران این وضع است و می‌گوید: « مسئولان وزارت بهداشت باید جوانب موضوع را از هر جهت بررسی کنند و تدارک لازم را برای پیشگیری و درمان ببینند، به‌خصوص این‌که در شرایط کنونی موضوع تهیه داروهای مخصوص سلامت مجاری تنفسی اهمیت بالایی دارد». 
فاضلی اما تاکید می‌کند در مناطق محروم همچنان مشکلاتی وجود دارد که اسباب نگرانی است:« متاسفانه در مناطق محروم و دیگر نواحی کم برخوردار شاهد کمبود مطلق یا شدید داروهای مخصوص کرونا و بیماری‌های جانبی آن هستیم. در حالی که فرد مبتلا به کرونا به‌واسطه ناتوانی در دوران بیماری نیازمند مراقبت بیشتر و مصرف داروست».
 
 «ماسک» فراموش نشود
 البته دولتمردان قول رفع کمبود دارو تا یک ماه دیگر را داده‌اند ولی تا آن زمان، دو ابزار مهمی که نقش حفاظتی از مردم مقابل هجمه کرونا را بازی می‌کند، یکی واکسن است و دیگری ماسک. 
سید محمد پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز همین تاکید را دارد و می‌گوید:« توصیه اصلی جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری و همچنین زدن ماسک به‌خصوص در امکان عمومی است، چراکه رعایت این دستورالعمل‌ها تا حد زیادی می‌تواند از ابتلای مردم به بیماری‌های ریوی پیشگیری کند».
وی همچنین توصیه می‌کند: «کسانی که دوره‌های واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند یا کسانی که تاکنون واکسن نزده‌اند، هرچه زودتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند».