کریس شاه‌نشین

نگاهی به محل اقامت لاکچری رونالدو در عربستان

کریس شاه‌نشین

حدود 10روز پیش انتقال کریس رونالدو به باشگاه عربستانی النصر با رقم سرسام‌آور نزدیک به 400میلیون یورو، به خبر نخست تمام رسانه‌های دنیا تبدیل شد. در این مدت، گزارش‌های متعددی در مورد امکاناتی که در اختیار رونالدو و خانواده‌اش قرار می‌گیرد، در رسانه‌های مختلف منتشر شده است. دیلی‌میل روز گذشته در گزارشی اختصاصی به محل اقامت کریس پرداخت؛ گزارشی که نشان می‌دهد ستاره پرتغالی قرار است زندگی همچون شاهان در عربستان داشته باشد.

بنا بر این گزارش، رونالدو تا زمان نهایی شدن محل اقامتش، حدود یک ماه در هتلی به نام « برج سلطنتی» در مرکز ریاض ساکن می‌شود؛ هتلی که یکی از بلندترین ساختمان‌های این شهر به حساب می‌آید. این برج 99طبقه، سوئیت‌های مختلف و مجللی دارد که یکی از آنها، سوئیت سلطنتی است. یکی از اصلی‌ترین مشخصات این سوئیت، داشتن 17اتاق است که موجب می‌شود رونالدو همراه خانواده و تیم امنیتی‌اش به راحتی در آنجا مستقر‌شوند.
 قیمت این سوئیت در سایت هتل مشخص نشده و باید به صورت حضوری رزرو شود. تنها اتاقی که امکان رزرو آنلاین آن وجود دارد، سوئیت ریاست جمهوری است که هزینه هر شب اقامت در آن، 3300 یورو عنوان شده است. تخمین زده می‌شود هزینه یک ماه اقامت رونالدو در این سوئیت، رقمی در حدود 300هزار یورو خواهد شد.
سایت این هتل، در توضیح سوئیت سلطنتی خود نوشته است: «این سوئیت‌ها که از طبقه چهل و هشتم تا پنجاهم برج را به خودش اختصاص داده، نمایی زیبا از شهر ریاض را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. یک پذیرایی بزرگ، یک اتاق رسانه و یک دفتر کار از جمله ویژگی‌های این سوئیت رویایی است». 
یکی دیگر از موارد منحصر به‌فرد این هتل، غذایی است که برای ستاره پرتغالی در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود آشپزهایی از چین، هند، ژاپن و خاورمیانه بهترین غذاها را متناسب با رژیم غذایی کریس در اختیار او قرار می‌دهند. 
رونالدو از معدود مهمانان این هتل است که غذایش نه در رستوران بلکه در همان سوئیت و توسط اعضای هتل سرو می‌شود. به تمام اعضا و کارکنان هتل توصیه شده برای عکس سلفی گرفتن هرگز به رونالدو و خانواده‌اش نزدیک نشوند.
امکانات این هتل موجب شده تا نامزد رونالدو هم احساس خوبی نسبت به آنجا داشته باشد. چند زمین تنیس، اتاق‌های ماساژ، بخار و سونا از دیگر امکاناتی است که در اختیار کریس و خانواده‌اش قرار می‌گیرد. یکی دیگر از امکاناتی که به صورت اختصاصی برای کریس رزرو شده، پشت‌بام این هتل است که با نام Sky Bridge شناخته می‌شود و در واقع یک رستوران مجلل است. مقامات هتل گفته‌اند در صورتی که رونالدو بخواهد همراه نامزدش به این رستوران برود، هیچ مهمان دیگری را به آنجا راه نمی‌دهند و میز مخصوصی در مرکز این رستوران برای آنها تعبیه می‌کنند. اتفاع 300متری این قسمت باعث می‌شود نمایی زیبا از شهر در دسترس باشد. در صورتی که کریس و نامزدش بخواهند از این رستوران استفاده کننده، یک تیم عکاسی 24ساعته در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا تمامی لحظات‌شان را ثبت کند.  همزمان با اقامت یک ماهه رونالدو در این هتل، جست‌وجو برای انتخاب یک خانه دائمی برای او شروع شده است. گفته می‌شود به احتمال زیاد کریس و خانواده‌اش در یکی از مجلل‌ترین محله‌های ریاض به نام المحمدیه ساکن می‌شوند که حضور متعدد رستوران‌ها و مدارس بین‌المللی از مشخصه‌های اصلی این منطقه از ریاض است. این منطقه که بخش زیادی از آن را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند، در نزدیکی ورزشگاه اصلی باشگاه النصر یعنی استادیوم مرسول پارک قرار دارد. این منطقه را در واقع می‌توان شهری مجزا در دل ریاض دانست زیرا‌وجود چند استخر، مدرسه، مال‌های متعدد، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و کلینیک‌های پزشکی موجب شده ساکنان آن نیازی به خروج از آنجا نداشته باشند.  

حسین خلیلی - گروه ورزش