نگران حرافی‌ صهیونیست‌ها نیستیم

نگران حرافی‌ صهیونیست‌ها نیستیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حرکت‌های تهدیدآمیز نتانیاهو علیه کشورمان پیش از این که یک موضوع برآمده از واقعیت باشد، فرافکنی مشکلات داخلی‌ است.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با «جام‌جم آنلاین» گفت: حرکت حزب لیکود و شخص نتانیاهو پیش از این که یک موضوع برآمده از واقعیت باشد از دید ما فرافکنی مشکلات داخلی‌ است که این حزب و دولت ائتلافی فعلی با آن مواجه است‌. عمویی ادامه داد: ما قبل از این هم‌ در مورد اقدامات منتسب به رژیم‌صهیونیستی واکنش‌های خود را نشان دادیم. نیروهای مسلح ما از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی کوتاه نخواهند آمد و دستورالعمل‌های لازم را برای واکنش به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی دریافت کردند‌.
این نماینده مجلس بیان کرد: دولت جدیدی که در سرزمین‌های اشغالی تشکیل شده افراطی‌ترین دولتی است که در سال‌های گذشته در این سرزمین بوده و حتی از جهاتی به نظر می‌آید تشکیل این دولت برای خود نتانیاهو هم دردسرساز و مجبور شده به جریاناتی که سابقه اعمال رفتارهای تروریستی دارند توجه کند. 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ادعاهای رژیم صهیونیستی در دوره نتانیاهو در مورد متهم‌سازی جمهوری اسلامی مبنای دقیقی ندارد؛ چرا که چالش اصلی صهیونیست‌ها وجود نامشروع آنها در منطقه است‌ و این که مردم منطقه آنها را نمی‌پذیرند و جریان اشغالگر می‌دانند.

قدرت روبه افول رژیم صهیونیستی
ابوالفضل حسن‌ بیگی عضو سابق کمیسیون امنیت‌ ملی‌ مجلس در گفت‌وگو با «جام‌‌جم آنلاین» در واکنش به تهدید چندی قبل نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بیان کرد: در یک کلام می‌شود گفت قدرت اسرائیل رو به اوفول‌ است، نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین روز به روز قدرت‌شان تقویت پیدا کرده و امروز شرایط به گونه‌ای است که هژمونی و هیمنه‌ اسرائیل شکسته و اسرائیل به همین دلیل تلاش می‌کند تا با جنگ و عملیات روانی بخشی از ضعف خود را پوشش دهد.
نماینده سابق سمنان ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اسرائیل در شرایطی قرار گرفته که بخشی از جمعیتش‌ به کشورهای اروپایی کوچ کرده و دیگر برنمی‌گردند، بنابراین نتانیاهو با این اقدامات برای جذب آنها فرافکنی می‌کند. 
این نماینده پیشین مجلس با اشاره به طرح گاپ ترکیه گفت: در این طرح تعداد زیادی از سدها و بعد از آن هم بخش کشاورزی ترکیه در ید قدرت اسرائیل قرار گرفته، در اینجا هم باز مشاهده می‌کنیم مردم مسلمان ترکیه زیر بار هژمونی اسرائیل نمی‌روند و علی‌رغم این که دولت‌ها تغییر می‌کنند اما ترکیه همواره نسبت به این معاهده و قرارداد متعهد است و کسی درباره طرح گاپ سخن منفی بیان نمی‌کند؛ زیرا قانونی در ترکیه وجود دارد که کسی مجاز به مخالفت با این طرح نیست، حتی اگر رئیس جمهور و نخست‌وزیر هم بخواهند با آن مخالفت کنند طبق قانون ترکیه محاکمه و به حبس ابد محکوم می‌شوند.
 به گفته نماینده سابق سمنان در مجلس، در جام‌جهانی اخیر قطر هم دیدیم وقتی خبرنگاران اسرائیل برای صحبت و بهره‌برداری از این رویداد می‌آمدند مردم به ویژه اعراب وقتی متوجه می‌شدند این خبرنگار اسرائیلی‌ است با او مصاحبه نمی‌کردند و شعار خارج شو، متجاوز و کودک‌کش به او می‌دادند. 
حسن‌بیگی اذعان کرد: در سال‌های اخیر نیز موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی، قدرت و بنیه نظامی ایران به دنیا دیکته کرد که آمریکا و اسرائیل دیگر قدرت ندارند و ما می‌توانیم در مقابل هر نوع تجاوز آنها پاسخ دهیم و با آنها مقابله به مثل کنیم. 
وی اضافه کرد: در اینجا شرایط روحی و روانی مردم اسرائیل شکست خورده و از سویی روحیه مردم فلسطین روز به روز تقویت شده و ما مشاهده می‌کنیم اسرائیل هر روز در جاهایی که هرگز طی ۴۰ سال گذشته در آن حرکتی انجام نداده بود عملیات انجام می‌دهد و این حرکت جدیدی برای آنهاست.