گزارش وزیرخارجه درباره دیپلماسی اقتصادی به مجلس

گزارش وزیرخارجه درباره دیپلماسی اقتصادی به مجلس

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر خارجه در این کمیسیون تصریح کرد: امیرعبداللهیان در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته و آخرین وضعیت ارتباطی و مبادلاتی ایران و کشورهای همسایه و بسیاری از کشورها ارائه کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور وزیر خارجه گفت: همچنین حسین امیرعبداللهیان در این جلسه درباره نوع تحلیلی که از سیاست خارجی وجود دارد و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در بودجه کشور تاثیرگذار باشد، مطالبی را عنوان کرد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد وزیر خارجه جلسه‌ای سه ساعته با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشته باشد تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و گزارش فعالیت‌های این دستگاه را به شکل کامل‌تری مطرح کند.
حاجی بابایی تاکید کرد: به واقع اگر بتوانیم دیپلماسی اقتصادی ــ خارجی کشور را تقویت کنیم، می‌توانیم نقش زیادی در اقتصاد و بودجه کشور داشته باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین دیپلماسی اقتصادی می‌تواند نقش خوبی در تولید، واردات و صادرات کشور داشته باشد، بنابراین یکی از ارکان موفقیت ما در امور اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی است.  رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم بیان کرد: با این حال وزارت خارجه تاکنون در زمینه دیپلماسی اقتصادی گام‌های خوبی برداشته و ما هم علاقه‌مندیم این گام‌ها بیشتر شود و وزارت خارجه نقش محوری خود را برای دیپلماسی اقتصادی ایفا کند، چراکه بزرگ‌ترین مشکل معطوف به موضوعات اقتصادی است.