همراهان فناورانه

همراهان فناورانه

ابزارهای خلاقانه، فعالیت‌‌های روزمره‌مان را بیش از پیش آسان‌ می‌کنند. برخی از این فناوری‌ها همراهان خوبی برای ما در موقعیت‌های مختلف زندگی از خانه تا محل کار یا حتی مسافرت هستند.

1- پاوربانک از نوعی دیگر 
شرکت شارگیک، اخیرا پاوربانکی تولید کرده‌ که تجربه‌ای متفاوت از پاوربانک‌ در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. صفحه نمایش این پاوربانک از نوع IPS (فناوری صفحه نمایش برای نمایشگرهای ال‌سی‌دی) است و نتایج شارژ دستگاه‌ها را به‌ وضوح نشان می‌دهد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید بیشتر ابزارهای الکترونیک خود را بی‌دردسر شارژ کنید. در واقع این پاوربانک به دو پورت یو‌اس‌بی و یک پورت DC مجهز است و با آن می‌توان ابزارها و گجت‌های مختلف را با خیال راحت شارژ کرد. باتری با چگالی انرژی بالای ۲۵هزار و ۶۰۰میلی‌آمپر این پاوربانک در مدت زمان فقط یک‌ساعت و نیم شارژ می‌شود و از پروتکل‌های شارژهای مختلف از جمله ‌QC، PD و PPS پشتیبانی می‌کند. با این پاوربانک می‌توان کولرهای برقی و لامپ‌های مسافرتی، پهپادها و هر ابزاری را که همراه خود دارید، شارژ کنید. از دیگر ویژگی‌های جالب این پاوربانک این است که می‌توانید ولتاژ و جریان خروجی پورت DC را خودتان تنظیم و ابزارهای مختلف را با سرعت بیشتری شارژ کنید.

 2- چشم‌بند خواب  مجهز به فناوری‌های روز
به‌تازگی شرکتی که در صنایع خواب فعال است، دست به تولید چشم‌بند خوابی زده‌ که این حوزه را متحول می‌کند. این شرکت ابزاری ساخته که نه‌تنها نور را مسدود می‌کند، بلکه با تنظیم گرما و ارتعاش، از میزان ضربان قلب‌ و همچنین سردردهایتان می‌کاهد و در عین حال به شما ماساژ ملایمی هم می‌دهد. این چشم‌بند عالی، خواب راحتی برایتان فراهم می‌کند؛ به‌شرطی که بتوانید بند بزرگ آن را که چشم‌بند را روی صورت‌تان نگه می‌دارد، تحمل کنید.

3- ساعتی  برای ماجراجویی
به‌تازگی یکی از شرکت‌های پرچم‌دار دنیای فناوری، نوعی ساعت هوشمند ورزشی تولید کرده که مناسب ورزشکاران و البته ماجراجویانی است که دست به فعالیت‌های هیجان‌انگیز می‌زنند. جنس تیتانیوم بدنه این ساعت هوشمند آن‌قدر محکم و قوی است که افراد بدون هیچ نگرانی، ورزش‌های پرتحرک خود را انجام می‌دهند. این ساعت هوشمند، مجهز به جی‌پی‌اس با فرکانس دوگانه، ۳۶ساعت طول عمر باتری و سه بند است. با سه بند می‌توان ساعت را به‌خوبی و محکم روی مچ فرد نگه‌داشت. بدنه تیتانیوم این ساعت، بین وزن، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی تعادلی عالی برقرار کرده‌است. باتری این ساعت در حالت استفاده کم تا ۶۰ساعت دوام می‌آورد. این ساعت هوشمند مقدار اکسیژن خون، ضربان قلب، فشار خون و موارد مهم حیاتی دیگر را هنگام فعالیت‌های فیزیکی فرد اندازه‌گیری می‌کند.

4- کنترل از راه دور برای هدفن‌ها
شرکت‌های فناوری برای این‌که زندگی را آسان‌ و آسان‌تر کنند، مدام فناوری‌های جدید به بازار عرضه می‌کنند. به‌تازگی یکی از شرکت‌های الکترونیک، نوعی صفحه نمایش لمسی تولید کرده که از آن می‌توان برای کنترل هدفن از راه دور استفاده کرد. با استفاده از این صفحه نمایش می‌توان ترانه‌ها را عوض کرد، پیغام صوتی فرستاد، تماس‌ها را پاسخ داد و زمان را چک کرد. اگرچه این صفحه نمایش، ابداع خیلی خاصی نیست، سازندگان آن به‌ جای توجه به مد و ظاهر دستگاه، به کاربردی بودن آن توجه نشان داده‌اند. این ویژگی، گامی بلند در ساخت فناوری‌های  کاربردی است.

نادیا زکالوند - گروه دانش و سلامت