امکان لمس اشیای خطرناک با واقعیت مجازی

امکان لمس اشیای خطرناک با واقعیت مجازی

دستکش Maestro EP به استفاده‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های مورد نیاز را به‌طور ملموس و بدون محدودیت‌های فیزیکی پرهزینه شبیه‌سازی کنند. شرکت فعال در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت مصنوعی یا افزوده موسوم به Contact CI جدیدترین دستکش‌های خود را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد.

براساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد تا آنچه غیرواقعی است را در دستان خود احساس کنند. دستکش Maestro EP درواقع یک کیت پوشیدنی با نرم‌افزار لمسی واقعیت مجازی و افزوده که عمدتا برای برنامه‌های آموزشی شبیه‌سازی با واقعیت مجازی ساخته شده است. هنگامی که یک سازمان در حال آموزش افراد خود برای مهارت‌های مهم است، این دستکش یادگیری آنها را به تجربه‌ای عملی ارتقا می‌دهد. این محصول به شکل ایده‌آل برای موقعیت‌هایی ساخته شده که آموزش عملی بسیار گران، وقت‌گیر یا خطرناک است. در این موارد، Maestro EP به استفاده‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های مورد نیاز را به ‌طور ملموس و بدون محدودیت‌های فیزیکی پرهزینه شبیه‌سازی کنند.
کریگ داگلاس، مدیرعامل و از بنیانگذاران این شرکت گفت: «این کیت پوشیدنی نوعی رابط لمسی سبک و ظریف است که از سال‌ها تجربه پیشرفت شرکت ما بهره می‌برد. این دستکش به‌‌عنوان محصولی جدید در خط تولید ما، رویکردمان را در ساخت محصولات لمسی ارگونومیک چند نیرویی برجسته می‌کند که کاربر را قادر می‌سازد به شکل قابل‌قبولی محیط واقعیت مجازی را احساس کند. مارگارت مرکل، مدیر اجرایی این شرکت گفت: دستکش جدید ما ظرفیت بسیار خوبی در ترکیب بازخورد نیرو و بازخورد ارتعاشی انجام می‌دهد. این دستکش سبک‌وزن و بی‌سیم، قادر به ایجاد تعاملات ملموس پیچیده در فضای واقعیت مجازی است. قرار است این دستکش با قیمت ۳۷۵۰ دلار به‌ازای هر جفت عرضه شود و هم‌اکنون قابل پیش‌سفارش است و ارسال آن در سال میلادی جاری آغاز می‌شود.
این فناوری سال‌هاست که در شرکت‌های مختلف در حال ساخت و توسعه است. در سال 1395/۲۰۱۶، شرکتی از یک‌جفت دستکش رونمایی کرد که می‌توانست اشیا را در عمق آب حس کند. این دستکش که IrukaTact نام داشت، با استفاده از حسگر سونار و درواقع با استفاده از امواج فراصوت کار می‌کند. دستکش‌هایی مانند این می‌توانند کاربردهای زیادی پیدا کنند؛ می‌توانند در موقعیت‌هایی استفاده شوند که درواقع دست‌زدن به چیزی غیرممکن یا خطرناک است./ ایسنا