روایت بولتون از شکست ناتو و بی‌اطلاعی مقامات غربی

روایت بولتون از شکست ناتو و بی‌اطلاعی مقامات غربی

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با انتقاد از آلمان به‌دلیل آنچه که عملکرد فوق‌العاده ناامیدکننده این کشور در طول جنگ روسیه با اوکراین خواند تاکید کرد که ائتلاف ناتو شکست خورده است.

به گزارش وبگاه هیل، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اظهار کرد: عملکرد آلمان در طول این جنگ فوق‌العاده ناامیدکننده بوده است. براساس این گزارش، درحالی‌که روسیه به حملات خود به اوکراین ادامه می‌دهد، لهستان برای تامین تانک‌های لئوپارد ــ ۲ ساخت آلمان به کی‌یف در تلاش است. بولتون گفت، تردید در مجوز ارسال تانک‌ها نشان می‌دهد که باید در سیاست دفاعی آلمان تغییر گسترده رخ دهد.
بولتون افزود: ائتلاف ناتو بسیار شدیدتر از آن که برخی سران سیاسی آن در جریان هستند، شکست خورده است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز احتمالا آلمان را نقطه ضعیف این ائتلاف می‌داند.
مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا گفت: برای اوکراین و غرب بد است که کی‌یف توانایی پاسخگویی به حملات طولانی‌مدت و قریب‌الوقوع روسیه را نداشته باشد.
این درحالی‌است که نخست‌وزیر لهستان اعلام کرده که ورشو احتمالا تصمیم خود را در ارسال تانک به اوکراین بدون توجه به تصمیم آلمان اتخاذ خواهد کرد.