بدون تیتر

بدون تیتر

 مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان علت افزایش قیمت پیاز را صادرات، دپو در انبارها، بارندگی و سرما عنوان کرد و گفت: مقداری پیاز در انبارها دپو شده که باید وارد بازار شود.

 ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: ماه‌ها بود که خواهان جلسه با مسئولان وزارت راه و شهرسازی بودیم که محقق نمی‌شد. با آمدن بذرپاش این نشست برگزار شد و به نظر می‌رسد تعامل وزارتخانه با بخش خصوصی افزایش یافته‌است. پیشنهادهایی برای تعدیل نرخ واحدهای مسکونی و تامین منابع مالی پروژه نهضت ملی مسکن ارائه شد که وزیر پذیرفت.

 عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۷۰ درصد به 0.5درصد ارزش پایه صادراتی تغییر کرد.

 برخی کارشناسان با تکذیب وجود «جیوه قرمز» و الماس در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و نوستالژیک، این موضوع را بازارگرمی برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌ها توصیف کردند.

 مجید جودی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام آواربرداری درخوی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: طبق مصوبه دولت مقرر شده به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد پرداخت شود.

 آزیتا خضریان، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد اجباری لوازم‌خانگی تا پایان هفته جاری روی پرتال سازمان ملی استاندارد ایران قرار خواهدگرفت که گامی در راستای ارتقای ارائه خدمات به مردم خواهدبود.

 محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور از ابلاغ استراتژی صنعتی کشور تا چند ماه آینده خبر داد و افزود: این راهبرد صنعتی به ما کمک می‌کند صنایع پیشران را مشخص و منابع را به سمت آنها هدایت کنیم.

 روسیه تولید قطعات ایرانی برای جایگزینی توربین‌های زیمنس در نیروگاه‌های آبی خود را آغاز کرده‌است.

‌حسین حسین‌زاده، نماینده مجلس گفت: صدور ثبت مجوز‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها می‌تواند اقدامی مناسب در جهت اشتغال‌زایی و استفاده از‌ نقدینگی‌ها باشد.