فوت و فن آرام‌زندگی کردن

فوت و فن آرام‌زندگی کردن

آدم‌های بی‌خیال گاهی موجب عصبانیت ما و گاهی موجب غبطه خوردن‌مان می‌شوند. آنها ما را عصبانی می‌کنند، چون به گمان ما هیچ چیز در این دنیا برای آنها اهمیت ندارد‌.

آنها همچنین باعث غبطه‌خوردن می‌شوند، چون تصور‌مان این است که برخلاف ما که تسلیم استرس‌های روزانه و انواع غم و غصه‌ها می‌شویم آنها از هیچ چیزی غمگین و عصبانی نمی‌شوند. واقعیت این است که بی‌خیال بودن نه در تعریف اول می‌گنجد و نه در تعریف دوم چرا که اشخاص بی‌خیال (به معنی درست آن‌) کسانی هستند که امورات کوچک و کم‌اهمیت زندگی را به‌سادگی رها می‌کنند و از موضوعاتی که تحت کنترل آنها نیست، می‌گذرند. با این تعریف، بی‌خیالی یک مهارت است نه مثلا یک انگ که گاهی به این و آن می‌چسبانیم اما چگونه می‌توان به این مهارت دست یافت؟ 
مسلما برای بی‌خیال شدن راه‌حل‌هایی وجود دارد که انجام برخی از آنها برای ما آسان‌تر و گاه سخت‌تر است. مثلا توصیه این است که کمال‌گرایی را کنار بگذاریم و فکر نکنیم که همیشه باید به ایده‌آل‌های‌مان دست پیدا کنیم. اگر بتوانیم عوامل استرس‌زا را بشناسیم و از آنها دوری کنیم یا تحت کنترل‌شان در بیاوریم هم‌، گامی در جهت بی‌خیال شدن برداشته‌ایم. پذیرفتن شکست‌ها، در لحظه زندگی کردن و شکرگزاری نیز راه‌حل‌هایی است که می‌توان از آنها کمک گرفت.