برلین، کفیل تروریست‌ها

برلین، کفیل تروریست‌ها

بعد از جنایت در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال87 تریبون انجمن پادشاهی با صدای یک گوینده زن بعد از این‌که تاریخ آن روز را به تاریخ شاهنشاهی گفت وقوع این جنایت را این‌طور روایت می‌کند که «تکاوران انجمن پادشاهی در یک یورش دلاورانه به مرکز مزدوران رژیم اسلامی ....»

منظور او از مزدوران، کودکان و نوجوانانی هستند که در این حمله وحشیانه مظلومانه شهید و قربانی بلاهت و حماقت شارمهد و انجمن ضدانسانی او شدند. حالا غزاله، دختر جمشید شارمهد، رئیس گروه تروریستی تندر و محکوم به اعدام، با فردریش مرتس، رهبر حزب دموکرات‌مسیحی آلمان و کفیل سیاسی جمشید شارمهد، در لس‌آنجلس ملاقات و طوری مظلوم‌نمایی می‌کند که گویا صرفا به‌دلیل عضویت در یک انجمن پادشاهی به اعدام محکوم شده است! درحالی‌که جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد و نهایتا در عملیاتی پیچیده توسط وزارت‌اطلاعات در سال 99 دستگیر و به ایران منتقل شد.

«حالا در مرحله دوم تندر دست به اسلحه می‌برد و هرچیزی که مربوط به جنگ هست با این دولت انجام می‌دهیم چون ما اعتقاد به کار مسلحانه در ایران داریم.» این صحبت‌ها بخشی از فیلم‌های پخش‌شده شارمهد در جلسه دادگاه اوست که او وقتی ساکن لس‌آنجلس بود به‌صراحت از اقدام مسلحانه علیه مردم ایران می‌گفت و حالا این فیلم‌ها مدرک جرم مسلم در قتل و جنایت مسلحانه اوست. هرچند آلمانی‌ها و ضدانقلاب خیلی دوست دارند شارمهد را یک فعال حقوق‌بشری عضو یک گروه پادشاهی تصویر کنند که در حق او ظلم شده است!  دوم اسفند ۱۴۰۱ دادگستری کل استان تهران اعلام کرد که دادگاه انقلاب تهران پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرده است. اعلام این حکم با واکنش دولت آلمان همراه شد و خبرگزاری رویترز گزارش داد آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در اعتراض به صدور حکم اعدام جمشید شارمهد، شهروند ایرانی ــ آلمانی کاردار ایران را احضار کرده است.  آلمان در اعتراضات پاییز امسال هم رویکردی رادیکال و مداخله‌جو داشت و هنوز هم به نظر می‌رسد این سیاست از سوی برلین ادامه دارد. به‌هرحال در این جلسه به کاردار ایران گفته شد که «ما نقض فاحش حقوق یک شهروند آلمانی را نمی‌پذیریم و از ایران می‌خواهیم تا ضمن نقض حکم شارمهد، دادگاه تجدیدنظر وی را به‌صورت عادلانه برگزار کند.» البته کار به همین‌جا هم متوقف نماند و آلمان در مواجهه مداخله‌جویانه به این حکم، دو تن از کارکنان سفارت ایران را هم اخراج کرد. از سوی دیگر صدراعظم آلمان هم در تداوم تحرکات ضدایرانی مقامات این کشور، خواستار توقف حکم اعدام جمشید شارمهد شد. به نظر می‌رسد تصور آلمان از این حکم یک تسویه‌حساب سیاسی یا یک اقدام سیاسی است درحالی‌که شارمهد سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد. در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند. گروهک تروریستی تندر در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجرکردن سد سیوند شیراز و انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران ازجمله این عملیات بود. در اقدامی دیگر، اعضای این گروهک تروریستی که در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند، براثر انفجار و آتش‌سوزی موقعیت‌شان لو می‌رود و توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند.  دومین عملیات تروریستی این گروهک روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در حرم حضرت‌امام صورت می‌گیرد که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محموله انفجاری به حرم حضرت‌امام نشده و بمب را مقابل کفش‌داری حرم منفجر کرد که براثر انفجار آن هشت تن از هموطنان مجروح شدند. همچنین این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی، از دانشمندان صنعت‌ هسته‌ای کشور نیز نقش داشته است.
 
سابقه یک گروهک داعشی پادشاهی 
 گروهک تروریستی تندر در سال ۱۳۸۳ از سوی فردی به‌نام فتح‌ا... منوچهری ملقب به فرود فولادوند تشکیل شد. این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک‌سال اعلام کرد! شبکه تلویزیونی معاند «Your TV» که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک است. سرکرده این گروهک تروریستی سال ۱۳۸۵ ناپدید شد و کسی از سرنوشت او اطلاع دقیقی ندارد و فقط دختر او مدعی شده که پدرش در اسرائیل است. بعد از ناپدیدشدن فولادوند، فرد دیگری به‌نام جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی شد. جمشید شارمهد متولد سوم فروردین ۱۳۳۴، در تهران در یک خانواده ایرانی و آلمانی به دنیا آمد. در سال ۱۹۸۳ میلادی در اواخر دوران جنگ ایران به‌ همراه همسر و فرزند یک‌ساله خود به آلمان مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۳ میلادی برای زندگی به آمریکا رفت و ساکن لس‌آنجلس شد و آنجا بود که با گروه «انجمن پادشاهی ایران» آشنا گردید و همکاری خود را با تلویزیون ماهواره‌ای این گروه و مدیر آن، فرود فولادوند، آغاز کرد.  جمشید شارمهد در سال ۲۰۰۴ میلادی با استفاده از تجربیات حرفه‌ای خود در زمینه اینترنت، سایت تندر را به‌عنوان ارگان سیاسی و تبلیغاتی این گروهک راه‌اندازی کرد و سال ۲۰۰۷ میلادی به‌همراه دوستان خود در لس‌آنجلس رادیوتندر را راه‌اندازی کردند. 
 
دستگیری سایر چهره‌های ضدمردمی 
درحالی‌که تصور می‌شد چون شارمهد در آمریکا زندگی می‌کند، امکان دستگیری او وجود ندارد اما وزارت اطلاعات این کار را انجام داد هرچند احتمالا به‌علت اهمیت ماجرا برای تکرار این سناریو در دستگیری سایر چهره‌های ضدمردمی خارج از ایران هیچ‌وقت نحوه عملیات برای دستگیری او توسط وزارت اطلاعات منتشر نخواهد شد.