بازی با دم شیر

«جام‌جم» پشت پرده معرفی خریدار کانادایی پرسپولیس را بررسی می‌کند

بازی با دم شیر

در چند سال اخیر که بحث فروش دو باشگاه پر طرفدار استقلال و پرسپولیس مطرح شده، همواره افرادی بودند که با پیشنهادهای غیر واقعی برای دراختیار گرفتن مالکیت این دو باشگاه یا سرمایه‌گذاری در آنها نام خود را به کمک رسانه‌ها سر زبان‌ها می‌انداختند و بعد از مدتی هم ناپدید می‌شدند.

این سیر باطل، در این سال‌ها آنقدر تکرار شد و بی‌نتیجه ماند که به تدریج واکنش هواداران هم به این دست موضوعات کم شد، اما چند روز پیش خبر تازه‌ای در این زمینه منتشر شد که هم خود خبر و هم واکنش برخی رسانه‌ها نسبت به آن تامل برانگیز بود. خبر این بود که فردی ایرانی-کانادایی به نام الکساندر هادی‌تقی برای خرید باشگاه پرسپولیس اعلام آمادگی کرده است. مبلغ پیشنهادی این فرد نیز بسیار عجیب بود. او اعلام کرده بود که حاضر است برای خرید پرسپولیس، 100میلیون دلار هزینه کند. او همچنین برای خرید و تجهیز آکادمی پرسپولیس هم مبلغ 50میلیون دلار اعلام کرده بود! اما عجیب‌تر از خود خبر، کاور رسانه‌ای این فرد از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب بود.در حالی که این روزها پیدا کردن پیشینه فعالیت تجاری و دیدگاه‌های مختلف افراد کار سختی نیست، این رسانه‌ها برای معرفی این فرد فقط به حساب اینستاگرامی‌ او بسنده کردند و گفتند او کارآفرین و خیّر است، به حیوانات وحشی از جمله شیر و ببر علاقه بسیاری دارد، معتاد سفر است و مالک یک تیم فوتبال که البته هیچ اشاره‌ای به نام آن تیم هم نشده است. با توجه به سختگیری‌های معمولی که نسبت به خرید این دو باشگاه ایرانی وجود دارد، این رسانه‌ها اینگونه تصور کرده‌اند که اگر بدهی پرسپولیس حدود ۱۰میلیون دلار باشد، ۱۰۰میلیون دلار پیشنهادی «الکس هادی تقی» می‌تواند سرخ‌ها را در کنار متمول‌ترین باشگاه‌های آسیایی قرار دهد. این در حالی است که با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی می‌توان به پیشینه فعالیت سیاسی و تجاری این فرد پی برد. بخوانید و درباره چرایی حمایت رسانه‌ای این فرد قضاوت کنید:

متولد سال 1356 در ایران واکنون ساکن تورنتو کاناداست.

به عنوان یک تاجر و اسپانسر مالی شناخته می‌شود. قسمت عمده‌ای از فعالیت تجاری‌اش، خرید و فروش حیوانات کمیاب و وحشی است
 
از حامیان سرسخت اشغالگران صهیونیست است و چندین بار هم به اراضی اشغالی سفر کرده است. او در ادامه دیدگاه‌های صهیونیستی خود، در یک پست اینستاگرامی ضمن توهین به جنبش‌های فلسطینی از جمله حماس، اسرائیل را سزاوار داشتن سرزمین دانسته بود 

او در شبکه‌های اجتماعی بارها به ارزش‌های انقلاب اسلامی توهین کرده بود 

در ماجرای فتنه اخیر، ارتباط مجازی هادی‌تقی با عناصر ضدانقلاب کاملا مشهود بود