برنده باش

یك جنگ تمام فوتبالی؛ ایران-عراق

برنده باش

عصر امروز، زمانی كه عقربه‌ها ساعت 17 و 30 دقیقه را نشان بدهد، یكی از حساس‌ترین بازی‌های چند سال اخیر تیم ملی آغاز خواهد شد. این شاید بزرگ‌ترین ایراد ما باشد كه به دلیل مخدوش بودن آرشیو ذهنی‌مان و صعود آسان در دو دوره اخیر جام جهانی، یادمان رفته كه گاهی اوقات چقدر مرارت می‌كشیدیم تا بلیت جام جهانی را رزرو كنیم و به همین دلیل از وضعیت فعلی تیم ملی در جدول گروه C مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، معذب شده‌ایم.
حالا یك شكست بدهنگام مقابل دوست‌نداشتنی‌ترین حریف تیم ملی، موجب شد بازی با تیم ملی فوتبال عراق، از هر زمان دیگری حساس‌تر شود. باخت به بحرین نه تنها این تیم را به رده دوم برد و مدعی كرد، بلكه عراق را در صدر نشاند تا بازی امروز از هر حیث حیاتی شود.
شاگردان ویلموتس ترجیح دادند خیلی دیر به اردن بروند. كشوری كه به دلیل ناآرامی‌های كشور عراق و به دستور فیفا میزبان دو بازی خانگی عراق شد؛ امروز مقابل ایران و سه‌شنبه مقابل بحرین.
كاروان ایران بعد از تغییرات مختصری كه در تیم ایجاد شد و پس از اضافه شدن مهدی ترابی عازم امان پایتخت اردن شد و تنها یك جلسه در این شهر تمرین كرد تا آماده بازی امروز شود.
 ایران با لباس سفید
تیم ملی فوتبال كشورمان امروز با لباس یكدست سفید به میدان می‌رود. جلسه هماهنگی بازی، دیروز با حضور مسؤولان ایرانی و عراقی برگزار شد. در این بازی قرار شد ایران با لباس‌های یكدست سفید و عراق با لباس‌های یكدست سبز به میدان بروند.
 جلسه فنی تیم ملی
بازیكنان تیم ملی ایران دیروز در جلسه فنی مربیان شركت كردند. در این نشست، توصیه‌های مدنظر كادر فنی و همچنین فیلم آنالیز حریف امروز به ملی‌پوشان منتقل شد.
 ضمانت اردن
فدراسیون فوتبال اردن برای برگزاری مطلوب بازی تیم‌های ملی عراق و ایران در پایتخت این كشور تضمین داد. روزنامه دجله عراق نوشت: سیزار صوبر، دبیركل فدراسیون فوتبال اردن در دیدار با عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام كرد كشورش تلاش شبانه‌روزی خود را برای میزبانی موفقیت‌آمیز عراق از ایران و بحرین در بازی انتخابی جام‌جهانی 2020 به كار بسته است. عبدالخالق مسعود از علی بن الحسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن نیز به‌خاطر پذیرش میزبانی دو بازی تیم ملی عراق در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قدردانی كرد.
 سهمیه بلیت
سهمیه بلیت هواداران تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران برای بازی امروز و نحوه دریافت آنها مشخص شد. محمد الخلف، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال عراق دیروز به خبرگزاری بغداد الیوم گفت: ورزشگاه امان ظرفیت 16700 تماشاگر را دارد كه بر این اساس 16 هزار بلیت رایگان در اختیار هواداران تیم ملی فوتبال عراق قرار خواهیم داد. همچنین 700 بلیت به هواداران تیم ملی ایران اختصاص می‌دهیم و همه بلیت‌ها با توجه به موقعیت صندلی‌های ورزشگاه شماره‌گذاری شده‌اند.
 AFC : ویلموتس حق اشتباه ندارد
سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را پیش از دیدار ایران با عراق در انتخابی جام جهانی 2022 نوشت. در این گزارش آمده است: بعد از صدرنشینی عراق در گروه سوم، آنها اكنون میزبان ایران هستند و به نظر می‌رسد آزمایش اصلی كاتانچ در این بازی خواهد بود.
در طرف مقابل مارك ویلموتس، سرمربی ایران نیز خیلی خوب درك می‌كند كه تیمش نمی‌تواند دومین شكست را متحمل شود. در حقیقت تیم او حق كوچكترین اشتباهی ندارد چون این شكست باعث مشكل در روند صعودش می‌شود.
 هشدار به تماشاگران
فیفا درخواست عراق برای یك دقیقه سكوت قبل از بازی با ایران به احترام قربانیان حوادث اخیر را رد كرد. درخواست‌های گسترده در شبكه‌های اجتماعی از بازیكنان تیم ملی فوتبال عراق جهت بستن ماسك‌های سفیدرنگ روی صورت‌های خود پیش از بازی با ایران به نشانه اعتراض می‌تواند عواقب سنگینی برای آنها به دنبال داشته باشد. فیفا مخالف چنین حركت‌هایی در فوتبال است و كنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هشدارهای لازم را به فدراسیون فوتبال عراق داده است.
 ویلموتس: كاملا آماده این بازی هستیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در كنفرانس پیش از بازی گفت: برای ما مهم نیست كه بازی با عراق در اردن برگزار می‌شود.
مارك ویلموتس كه همراه با مسعود شجاعی در كنفرانس شركت كرده بود، درباره بازی گفت: این بازی سومین دیدار خارج از خانه ما از مجموع چهار دیداری است كه باید در خارج از خانه به میدان برویم. كاملا برای این بازی آماده شدیم و جلسه تئوری هم داشتیم. تمركزمان ما روی سیستم خود ماست. ضمن این‌كه درخصوص چند بازیكن نیز باید تصمیم گیری كنیم كه این اتفاق تا پایان آخرین تمرین خواهد افتاد.
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: به اهمیت بازی واقف هستیم اما این موضوع نباید فشاری ایجاد كند. همه بازی‌ها همین است. یا می‌بریم یا می‌بازیم. باید روی هدف نهایی یعنی صعود به جام جهانی متمركز باشیم. سه بازی از چهار بازی ما خارج از خانه بوده و سه بازی هم در داخل خانه داریم. همه بازی‌ها برای ما مهم است و مثل همه بازی‌ها به صورت حرفه‌ای برای این بازی هم آماده شدیم.
 كاتانچ: برای برد بازی می‌كنیم
سركو كاتانچ، سرمربی تیم ملی عراق در كنفرانس بازی با ایران گفت: هدف اصلی ما در این دیدار پیروزی است اما باید در این بازی با واقع‌نگری به میدان برویم چون مقابل تیمی خطرناك و مشهور بازی داریم. شرایط كنونی دست ما نیست و این طور رقم خورد كه خارج از خانه بازی كنیم. بدون شك اگر بازی‌های ما در بصره برگزار می‌شد، متفاوت بود. چون حضور هواداران در ورزشگاه خانگی ما می‌توانست به ما كمك كند. الان منطقی نیست كه درباره تاكتیك بازی خودمان سخن بگوییم. در شرایط كنونی نمی‌توانم بگویم كه چرا با این تاكتیك بازی نكردیم و باید چه كار كنیم.