هفتاد و یک ملت!

کشتار مسلمانان در هند همچنان ادامه دارد؛ اتفاقی که در رسانه‌های جهان چندان مورد توجه قرار نگرفته است

هفتاد و یک ملت!

كشتار بیرحمانه مسلمانان بی‌گناه توسط هندوها و گروه‌های ضد مذهب در هندوستان همچنان ادامه دارد. گزارش‌هایی كه طی روزهای اخیر از هند منتشر می‌شود، حمایت از كشتار سازمان یافته و بیرحمانه‌ای دارد كه با حمایت غرب و سكوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری همراه شده است. نه‌تنها امروز صدای مسلمانانی كه به لایحه تبعیض‌آمیز مجلس و دولت این كشور علیه خود معترض هستند شنیده نمی‌شود، بلكه این صدا توسط مخالفان اسلام و طرفداران دولت نارندرا مودی سركوب می‌شود.

در 25 آذرماه امسال، لایحه جنجالی ضداسلامی متمم شهروندی پس از تصویب در مجلس سفلای پارلمان هند، با ۱۲۵ رای موافق در مقابل ۱۰۵ رای مخالف در مجلس علیای این كشور نیز تصویب شد. براساس مصوبه مجلس سفلی و مجلس علیای هند، به اقلیت‌هایی كه از كشورهایی مانند افغانستان، پاكستان و بنگلادش به دلایل مختلف از جمله مشكلات سیاسی و اجتماعی به هند مهاجرت كرده‌اند، شهروندی هندوستان اعطا می‌شود. اما این مصوبه، مسلمانان را در دریافت حق شهروندی مستثنا كرده است، حتی اگر تحت ظلم یا تضییع حقوق اجتماعی قرارگرفته باشند. براساس این قانون، هندوها، سیك‌ها، بودایی‌ها، جین‌ها، پارسیان و مسیحیانی كه قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ (۱۰ دی ۱۳۹۳) از سه كشور پاكستان، افغانستان و بنگلادش به هند مهاجرت كرده‌اند، حق شهروندی اعطا می‌كند. از این رو میلیون‌ها نفر در هند قادر خواهند بود در آینده‌ای نزدیك شهروند این كشور پرجمعیت شوند از همان زمان تصویب لایحه، مشخص بود كه هدف تصویب‌كنندگان و متعاقبا دولت مودی، تضعیف موقعیت مسلمانان و قرار دادن آنها در جایگاه شهروند درجه چندم بوده است. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، با امضای این قانون و اجرای كردن آن، نشان داد كه سركوب سیستماتیك مسلمانان در هند تبدیل به یك روال شده است.
 چراغ سبز پلیس هند به هندوها
طی روزهای اخیر، به‌خصوص متعاقب سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا به دهلی‌نو در هفته گذشته، تظاهرات مسلمانان علیه مصوبه جنجالی پارلمان و دولت مودی شدت گرفت. این تظاهرات مسالمت‌آمیز، مورد هجمه وحشیانه هندوها و پلیس هند قرار گرفت. برآوردها نشان می‌دهد تاكنون نزدیك به صد نفر از مسلمانان كشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. روایت تكان‌دهنده روزنامه گاردین از شكنجه مسلمانان و كشتار آنها توسط هندوها، بیانگر جنایت عظیمی است كه نقطه پایانی ندارد:
«در درگیرهای اخیر در شمال شرق دهلی‌نو، تعدادی از مساجد به آتش كشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند یا آنها را به خیابان‌ها كشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند. فروشگاه‌ها و اماكن متعلق به مسلمانان به آتش كشیده شده است. پلیس هند در بسیاری از موارد كنار ایستاده یا حتی به كمك هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.»
 فرش قرمز سازمان ملل برای قاتلان مسلمانان
اگرچه كمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، تصویب لایحه شهروندی علیه مسلمانان هند را محكوم كرده است، اما كمترین اقدامی در مواجهه با قتل‌عام و سركوب مسلمانان در دهلی‌نو، كلكته و حیدر‌آباد صورت نداده است. دونالد ترامپ در سفر هفته گذشته خود به هند، به صورت غیرمستقیم از تصویب لایحه جنجالی و تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان دفاع كرد. رئیس‌جمهور نژادپرست آمریكا تاكید كرد واشنگتن برای مقابله با تروریسم اسلامی، كنار دولت مودی خواهد ایستاد! به عبارت بهتر، ترامپ از مسلمانانی كه خواستار برخورداری از حقوق اولیه و مساوی با دیگران هستند، با عنوان «تروریست» یاد كرده‌اند. از آذرماه امسال (زمان تصویب لایحه تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در مجلس علیا) تا زمان اجرایی شدن آن، مسلمانان سرتاسر جهان و حتی برخی گروه‌های مستقل حقوق بشری از سازمان ملل خواستند تا مانع اعمال تبعیض علیه مسلمانان شود. با این حال مقامات ارشد سازمان ملل با سكوت خود در برابر جنایات هندوها و پلیس هند علیه مسلمانان، مسیر استمرار این جنایات خونین و تكان‌دهنده را هموار كرده‌اند.
 خیزش جهانی علیه دولت هند
اعتراضات گسترده‌ای كه در سراسر جهان علیه پلیس و دولت هند برگزار شده است، به‌خوبی بیانگر دریافت پیام تنهایی و مظلومیت مسلمانان این كشور است. هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپایی مانند بروكسل، هلسینكی، لاهه، استكهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ و لندن در اعتراض به این خشونت‌ها مقابل سفارت‌های هند در این كشورها تجمع اعتراضی برپا كردند و خواستار توقف خشونت‌ها و محاكمه عوامل آن شدند. معترضان هندی در كشور هلند، ضمن ادای احترام به قربانیان اعتراضات، متن قانون اساسی هند و لزوم رعایت حقوق شهروندی یكسان برای همگان را در مقابل سفارت هند در آمستردام قرائت كردند.
 نخست‌وزیر هند متهم است
بدون شك نمی‌توان نقش نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را در این جنایات نادیده انگاشت. اگرچه برخی رسانه‌ها آمیت‌شاه وزیر كشور هند را مسؤول این خشونت‌ها دانسته و خواستار استعفای وی شده‌اند، اما حمایت مودی و دولت وی از حزب نژادپرست حاكم بهار اتیا جانتا پارتی (بی‌جی‌پی)، موضوعی نیست كه بتوان كتمان كرد. مودی باید در آینده‌ای نزدیك، در قبال جنایات سازمان‌یافته‌ای كه بی.پی.جی، دولت و پلیس هند صورت داده‌اند، به مسلمانان هند و جامعه جهانی پاسخگو باشد.

 حزبی كه قصد جان مسلمانان را دارد
طی سال‌های اخیر، به‌كرات نام حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) شنیده شده است؛ حزبی كه رویكرد ضداسلامی آن كاملا عیان و اقدامات آن علیه مسلمانان نیز مسبوق به سابقه بوده است. جالب است بدانیم حزب بهاراتیا جاناتا از قدمت زیادی در تاریخ هند برخوردار نیست! اكنون حدود چهار دهه از تاسیس این حزب می‌گذرد. رویكرد ملی‌گرایانه خاص این حزب سبب شده است تا نژادپرستان هند كه اكثرا ضداسلام هستند و تخریب مساجد از اصلی‌ترین اقدامات آنها در طول سال‌های گذشته بوده است، جذب آن شوند. سران حزب بهاراتیا جاناتا مدعی هستند در اساسنامه و بدنه این حزب، دست به تعدیل فكری و سیاسی زده و دیگر از رویكرد افراطی گذشته خود در تقابل با مسلمانان پیروی نمی‌كنند! این ادعای دروغین در حالی مطرح می‌شود كه (بی‌جی‌پی) اصلی‌ترین بانی و محرك تحركات خونین اخیر علیه مسلمانان محسوب می‌شود. این حزب با تصویب طرح تبعیض‌آمیز اخیر، منازعه سخت و عمیقی را علیه مسلمانان آغاز كرده است.