موج سواری  زورگیران  روی موج كرونا

موج سواری زورگیران روی موج كرونا

 با وجود برخورد شدید پلیس با احتكاركنندگان ماسك و مایع ضدعفونی و دستور رئیس قوه قضاییه برای برخورد شدید با محتكران، همچنان برخی كاسبان كرونا از كمبود موادبهداشتی سوء‌استفاده كرده و ترجیح داده‌اند برای كسب سود، با جان مردم بازی كنند. در 24 ساعت گذشته ماموران پلیس با كشف انبارهای احتكاركنندگان تعداد زیادی ماسك و موادضدعفونی كشف كرده و با محتكران برخورد كردند. اراذل و اوباشی كه را درمانگاهی در بندرعباس آتش زده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دیروز ماموران كلانتری ۱۴۸ انقلاب یك داروخانه را كه اقدام به فروش محلول‌های ضدعفونی كننده غیربهداشتی كرده بود، پلمب كردند.
ماموران در بازرسی داروخانه، بیش از ۷۵ بطری مواد ضدعفونی كننده غیرمجاز و غیربهداشتی را كشف و ضبط كردند كه این موضوع به تایید كارشناس وزارت بهداشت نیز رسید و مشخص شد این مواد تقلبی هستند. همچنین در تحقیقات تكمیلی مشخص شد هر بطری نیم لیتری در این واحد صنفی به قیمت بین ۷۵ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفته است.
سركلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از كشف
 7500 ژل ضدعفونی كننده غیرمجاز در انباری در محدوده نبرد و دستگیری دو متهم خبر داد.
به گفته سرهنگ جلینی، دو متهم در یك انبار اقدام به
بسته بندی این ژل‌ها در شرایطی غیربهداشتی می‌كردند.
کشف 30 میلیون دستکش
دادستان عمومی و انقلاب شهرری هم دیروز از کشف دو انبار احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی در دو انبار واقع در شورآباد دستورات قضایی لازم صادر شد.با توجه به اهمیت موضوع، شخصا در محل‌های مورد نظر حاضر شدیم و مورد بازرسی قرار دادیم که در بازرسی‌های انجام شده مجموعا حدود ۳۰ میلیون دستکش بهداشتی که شامل دستکش‌های اتاق عمل و دستکش‌هایی که مصرف عمومی دارد، کشف شد.علاوه بر دستکش، کالا‌های پزشکی دیگری مانند دستگاه‌های تب سنج، دیالیز، سرم، سرنگ و... که به صورت غیرقانونی و بدون اینکه به مراجع رسمی اعلام شود نیز کشف شد.
دستگیری مرد شایعه ساز
رئیس كل دادگستری استان هرمزگان هم دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم از دستگیری عاملان انتشار اخبار كذب در خصوص بیماری كرونا در این استان خبر داد.
علی صالحی افزود: در پی رصد فضای مجازی مشخص شد برخی از كاربران اقدام به انتشار پیام‌هایی كذب از گستردگی ویروس كرونا و تعداد زیاد مبتلایان در جهت تشویش اذهان عمومی می‌كنند كه این موضوع باعث از بین رفتن آرامش روانی جامعه و ایجاد جو ناامنی در بین مردم شده است.شناسایی و برخورد با عاملان انتشار این‌گونه پیام‌ها در دستور كار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت و پس از ابلاغ به پلیس امنیت عمومی استان، طی اقدامات اطلاعاتی و منسجم تعداد چهار نفر از عاملان اصلی شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس كل دادگستری استان هرمزگان با بیان این‌كه اقدام افراد دستگیر شده از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است، گفت: پس از شناسایی هویت متهمان توسط كارشناسان پلیس فتا، این افراد به منظور رسیدگی به اتهاماتشان به مرجع قضایی معرفی شدند.
بازداشت عاملان آتش زدن درمانگاه
جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری هشت نفر از عوامل اصلی آتش سوزی و تجمع غیر قانونی مركز بهداشت و درمان در بندرعباس خبر داد.
سردار عباسعلی بهدانی‌فرد در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: با توجه به انتشار شایعه مبنی بر غربالگری بیماران واگیردار در درمانگاه شهرك توحید شهر بندر عباس تعدادی از اراذل اوباش و اهالی محل در مركز بهداشت و درمان شهرك توحید تجمع و نسبت به آتش زدن زباله‌های داخل محوطه و لاستیك‌های اطراف مركز اقدام كردند كه این امر باعث تشویش اذهان عمومی و منجر به انتشار كلیپ‌هایی در بستر فضای مجازی داخلی و معاند شد.ماموران پلیس امنیت عمومی استان تعدادی از عوامل اصلی تجمع و تخریب مركز بهداشت را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، در چند عملیات جداگانه تعداد هشت نفر (شامل دو خانم و شش آقا ) از عاملان اصلی آتش سوزی و تجمع غیر قانونی مركز بهداشت و درمان شهرك توحید دستگیر كردند.
هشدار درباره سوء استفاده از طرح غربالگری
 در حالی كه قرار است 300 هزار اكیپ راهی منازل برای غربالگری كرونا شوند، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در خصوص سوء استفاده احتمالی از این طرح هشدار داد.
سرهنگ رضا موذن گفت: هموطنان باید به منظور جلوگیری از هرگونه سرقت و كلاهبرداری احتمالی با پوشش مأموران بهداشت دقت لازم را به عمل آورده و قبل از هرگونه اقدامی، كارت شناسایی افراد را رویت كنند. شهروندان همچنین لازم است از هرگونه اجازه ورود و پاسخگویی به سوالات و تقاضای افراد با عنوان ماموران بهداشت و همچنین بازدید از منازل و پاركینگ‌ها و احیانا نقل و انتقال اشیا و لوازم منزل خودداری و حتی ضد عفونی كردن محیط را با نظارت مورد تایید قرار دهند.
وی توصیه كرد: مردم در صورت مشاهده موارد مشكوك می‌توانند مراتب را در اسرع وقت با مركز فوریت‌های پلیسی 110 یا مراكز بهداشت در میان بگذارند.
این در حالی است كه قبل از اجرای این طرح، چندین مورد زورگیری در پوشش بررسی احتمال كرونا در شهرهای مختلف به پلیس گزارش شده است. بررسی شكایت‌ها نشان می‌دهد، افرادی با معرفی خود به عنوان كارشناسان وزارت بهداشت مقابل خانه‌ها رفته و پس از شناسایی افراد تنها از آنها اخاذی كرده‌اند.