بیرانوند: از مردم ایران انرژی گرفتم

علیرضا در اولین بازی خود برای آنتورپ و در مقابل تیم تاتنهام، عملکرد درخشانی از خود نشان داد

بیرانوند: از مردم ایران انرژی گرفتم

این نکته مهمی است؛ دروازه‌بانی دو گل بخورد ولی ستاره تیمش لقب بگیرد و در تیم منتخب هفته باشد. این اتفاق برای علیرضا بیرانوند، شیر‌بچه لر ایرانی رخ داد. پنجشنبه شب گذشته، او برای اولین‌بار در ترکیب آنتورپ قرار گرفت، آن هم برای چه مسابقه مهمی؛ دیدار با تاتنهام در لیگ اروپا. همه ذوق و شوق داشتند زودتر علیرضا را در ترکیب ببینند. آنتورپ سرانجام از بیرانوند رونمایی کرد. در این بازی اتفاقاتی افتاد که سوژه بسیار داغ فضای مجازی بود. به نوعی اخبار ورزشی پنجشنبه شب و جمعه صبح تحت‌تاثیر بیرانوند قرار داشت.

تمجید لکو از بیرانوند
علیرضا در طول مسابقه 8 سیو داشت که سه سیو آن موقعیت صد درصد بود. مرور می‌کنیم بعضی از این صحنه‌ها را؛
دقیقه 32: در موقعیتی عالی برای تاتنهام، تکل زد و توپ را از زیر پای مهاجم حریف دور کرد تا گل نشود
دقیقه33: یک سیو فوق‌العاده روی شوت فنی از پشت محوطه جریمه
دقیقه 42: دفع ضربه حریف در موقعیت تک‌به‌تک
دقیقه 55: مهار فوق‌العاده ضربه کاشته بازیکن حریف که همان توپ در برگشت گل شد
دقیقه 66: مهار شوت محکم حریف
این تنها بخشی از عملکرد درخشان علیرضا در طول بازی بود. بعد از مسابقه ایوان لکو، سرمربی آنتورپ به تعریف و تمجید از بیرانوند پرداخت و گفت: «بیرانوند عالی بازی کرد. او درون دروازه آنتورپ قرار گرفت، زیرا شایستگی‌اش را داشت. بیرانوند توانمندی فنی زیادی دارد اما این گناه او نیست که ما دو دروازه‌بان اول در آنتورپ داریم. با این حال نمی‌خواهم از بازی بیرانوند برابر تاتنهام یک داستان بزرگ بسازم.» ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام هم اینگونه واکنش نشان داد: «گرت‌بیل ضربه آزاد درخشانی زد که گلر آنتورپ آن را گرفت ولی وینیسیوس گل را بوکشید و در بازگشت آن را وارد دروازه کرد.»
تعجب خارجی‌ها
درخشش بیرانوند تعریف و تمجیدهای زیادی در پی داشت. یکی از رسانه‌های بلژیکی نوشت: «علیرضا در شروع بازی کمی استرس داشت اما در ادامه با پرتاب‌های قدرتمند و مداخله‌های جدی هنگام حمله‌های بازیکنان تاتنهام نشان داد ستاره آنتورپ است.» تعدادی از طرفداران تاتنهام و آنتورپ در حساب کاربری خود در توئیتر با تعجب از پرتاب‌های عجیب بیرانوند نوشتند؛ به‌طوری‌که یکی از طرفداران تاتنهام نوشت: «در دنیای دیگری، علیرضا بیرانوند، دروازه بان آنتورپ، یک بازیکن مرکزی با جایزه دستکش طلایی در ورزش بیس‌بال خواهد بود.» کاربر دیگری نوشت: «در جام‌جهانی روسیه به نظر می‌رسید که گاهی اوقات یک پرنده دروازه‌بان است.» کاربر دیگری هم اضافه کرد: «لطفا یک نفر پرتاب‌های بیرانوند را متر کرده و یادداشت کند. مانند پرتاب‌دیسک.»
علیرضا در تیم منتخب هفته
بیرانوند با وجود دریافت دو گل، به خاطر عملکرد درخشانی که داشت عنوان بهترین بازیکن آنتورپ را از آن خود کرد. رسانه‌های مختلف نمره بالایی به او دادند. از همه مهمتر؛ این بازیکن در تیم منتخب هفته لیگ اروپا قرار گرفت.


واکنش علیرضا
دیروز صبح با بیرانوند تماس گرفتیم تا نظرش را درباره بازی اروپایی‌اش جویا شویم. او که هنوز در لندن بود گفت: «بعد از بازی خوابم نبرد و تا دو سه صبح بیدار بودم.»
علیرضا با تشکر از همه مردم ایران چنین تیتری داد: «از همه آنها انرژی گرفتم. قبل از بازی نمی‌دانید چقدر پیام محبت‌آمیز دریافت کردم.» بیرانوند همچنین گفت: «هنوز در لندن هستیم و به بلژیک بازنگشته‌ایم. تمرین ریکاوری را همین جا برگزار می‌کنیم.»