توافق اعضای برجام برای برگزاری نشست حضوری در وین

توافق اعضای برجام برای برگزاری نشست حضوری در وین


در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که روز گذشته به‌صورت مجازی برگزار شد،طرف‌های برجام ضمن تأکید بر ضرورت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را در هفته جاری برای تداوم رایزنی‌ها در وین و به‌صورت حضوری از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای را از طریق گروه‌های کارشناسی مربوط مشخص کنند.
در نشست دیروز که به ریاست معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا از طرف جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه برگزار شد سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه که ریاست هیات کشورمان را عهده‌دار بود ضمن تشریح مواضع اصولی کشورمان، لغو تحریم‌های آمریکا را اولین گام جهت احیای برجام دانسته و اظهارکرد: ایران به‌محض لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها، گام‌های جبرانی هسته‌ای را متوقف خواهد کرد.
عراقچی ادامه داد برای بازگشت ایالات‌متحده به برجام به هیچ مذاکره‌ای نیاز نیست و مسیر آمریکا در این خصوص کاملا روشن است. ایالات‌متحده همان‌گونه که از توافق خارج شد و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد به همان صورت نیز می‌تواند به توافق برگشته و قانون‌شکنی را خاتمه دهد.