هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا در کار نیست

هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا در کار نیست


وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر احتمال حضور آمریکا در نشست آتی برجام گفت: نشست وین که هیات ایران در آن شرکت خواهد کرد، یک نشست کمیسیون مشترک برجام است که باهدف بررسی بازگشت احتمالی آمریکا به برجام برگزار خواهد شد و صرفا اعضای کنونی برجام در آن حضور خواهند داشت.
وی تأکید کرد: آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضورداشته باشد، ازجمله نشست کمیسیون مشترک برجام، حضور نخواهد داشت و این قطعی است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توییتی در خصوص نشست کمیسیون برجام نوشت: گفت‌وگوها کاملا منظم بود و ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد ما در مسیر درستی قرار داریم اما راه پیش رو آسان نبوده و نیازمند تلاش‌های فشرده خواهد بود. به نظر می‌رسید ذی‌نفع‌ها برای آن آمادگی کامل دارند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز طی روزهای اخیر با تأکید بر این‌که دولت بایدن پیام‌های امیدوارکننده‌ای برای خروج برجام از بن‌بست ارسال می‌کند، گفت کشورهای برجام در حال کار روی بازگشت همزمان ایران و آمریکا به برجام هستند.
همچنین برخی رسانه‌های غربی خبر از احتمال توافق و احیای برجام می‌دهند. دراین‌ارتباط روزنامه گاردین در گزارشی از مجموع اظهارنظرها در روزهای اخیر از سوی طرف‌های برجام نتیجه گرفته که امیدها برای احیای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی افزایش‌یافته است.
استنادهای گاردین، مذاکرات محرمانه دیپلمات‌های ایرانی با تروییکای اروپا در فرانکفورت در روز دوشنبه گذشته، تشکیل کمیسیون مشترک برجام در روز گذشته و استقبال آمریکا از این نشست است.
همچنین به گفته خبرنگار ارشد وال‌استریت، برنامه این است که کارشناسان مذاکرات را طی هفته‌های آینده انجام دهند.
این خبرنگار در توییتی دیگر نوشت: هدف دستیابی به دو توافق است؛ یکی مشخص کردن اقدام‌های آمریکا برای بازگشت به برجام و زمان آن و دو مذاکره با ایران برای تعیین چگونگی گام‌ها باهدف بازگشت به تعهدات بر اساس توافق
هسته‌ای.