تفاهم برای بازگرداندن 200هزار دانش‌آموز به مدرسه

تفاهم برای بازگرداندن 200هزار دانش‌آموز به مدرسه

  با امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،‌ وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد بستر هدایت و حمایت از 2500دانش‌آموز نخبه تحت‌پوشش کمیته امداد و حمایت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل فراهم شد. در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه که در اختتامیه رویداد رویش احسان و در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد،‌ محمد مخبر رئیس این ستاد با اشاره به تلاش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای ایجاد عدالت آموزشی گفت: یکی از اهدافی که به طور جدی در ستاد دنبال می‌شود رفع موانع تحصیل در سراسر کشور از طریق تأمین نیازهای سخت‌افزاری مانند ساخت مدارس در مناطق محروم، توزیع نوشت‌افزار، تأمین سرویس رفت‌وآمد درمناطق روستایی، اهدای تبلت و بسته‌های آموزشی است. وی با بیان این‌که تاکنون 2000مدرسه برکت در کشور ساخته شده یا درحال ساخت است،‌ افزود: تا پایان امسال 1000مدرسه کانکسی درمناطق روستایی وعشایری کشور تبدیل به مدرسه ثابت می‌شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد: علاوه بر فعالیت در بخش سخت‌افزاری،‌ در بخش نرم‌افزار هم باتوجه به شیوع کرونا و شرایط خاصی که در کشور ایجاد شد، ورود کردیم و با ایجاد پلتفرم‌ها و سیستم‌های جدید کاری کردیم تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل منطقه سکونتش از بقیه دانش‌آموزان عقب نماند و از شیوه‌های نوین آموزش بهره‌مند شود.
در ادامه این مراسم علی عسکری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز گفت: هدف اصلی ستاد کمک به گسترش و شکل‌گیری عدالت درکشور است که ساخت ۱۶۰هزار واحد مسکن ملی، پرداخت هزینه درمان ناباروری یا کاشت حلزون شنوایی، ساخت هزاران مدرسه و بیمارستان و خانه بهداشت و تجهیز خانه‌های ورزش در مناطق محروم کشور در همین راستا انجام شده است.
به گفته وی، با پیگیری سیاست‌های ستاد اجرایی مبنی بر اهدای بسته‌های نوشت‌افزار، تبلت و ساخت پلتفرم‌های آموزشی تلاش می‌شود هیچ بازمانده از تحصیلی در کشور باقی نماند.
شهریار فولادوند، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام همیشه درحوزه برقراری عدالت آموزشی درمناطق محروم کشور، ساخت مدرسه و اهدای تبلت و نوشت‌افزار کمک‌های ویژه‌ای به آموزش‌و‌پرورش کرده است. وی افزود: قصد داریم با امضای این تفاهم‌نامه با بنیاد احسان طرح بزرگ «آشتی با آموزش» را در سطح کشور با هدف شناسایی و حمایت از بازماندگان از تحصیل اجرا کنیم.