مشخص كنید دقیقا چه كاری می‌خواهید انجام دهیدو در موردش صحبت كنید

مشخص كنید دقیقا چه كاری می‌خواهید انجام دهیدو در موردش صحبت كنید

اگر در فكر راه‌اندازی كسب‌وكار جدیدی هستید حتما یك یا چند ایده برای كاری كه می‌خواهید انجام دهید در ذهنتان دارید. الان زمان صحبت كردن در مورد این ایده‌هاست. زمانی كه با دیگران در مورد ایده‌های خود صحبت می‌كنید سه مزیت به همراه خواهد كرد: اول باید بتوانید ایده خود را به خوبی در قالب كلمات بیان كنید. هرچه بیشتر در این زمینه تمرین كنید، بهتر و كامل‌تر منظور و ایده خود را به اطرافیانتان انتقال خواهید داد. در بهترین حالت باید بتوانید ایده خود را به صورت واضح و مشخص در 30 ثانیه یا حتی یك جمله توضیح دهید. وقتی شرح ایده‌تان را با خودتان بلند بلند تمرین می‌كنید، اشكالات خود را پیدا می‌كنید و خیلی بهتر و دقیق‌تر آن را برای دیگران مطرح خواهید كرد. 
مورد دوم این است كه وقتی ایده خود را مطرح می‌كنید می‌توانید عكس‌العمل و نظر دیگران را بررسی كنید. آیا مخاطبانتان به خوبی ایده شما را درك كرده‌اند؟ چه قسمت‌هایی از طرحی كه دارید برای دیگران جالب و هیجان‌انگیز است؟ 
سومین مزیت مطرح كردن ایده این است كه شما را مجبور به گسترش ارتباطاتتان می‌كند؛ چیزی كه خود از مسائل سخت و بسیار مهم برای كارآفرینان است. در این زمان حتما با كارآفرینان دیگر، مشاوران كسب‌وكار، افراد متخصص در حوزه كسب‌وكاری كه می‌خواهید به راه بیندازید و همه كسانی كه می‌توانند به موفقیتتان كمك كنند نیز ملاقات كنید. پس در رویدادهای كسب‌وكاری و استارت‌آپی شركت کرده، با افراد ارتباط برقرار كرده و شروع به صحبت كنید!