برای راه‌اندازی محصول اینها را بخوانید

پیشنهاد ما برای تعطیلات نوروز

برای راه‌اندازی محصول اینها را بخوانید

 یك كسب‌وكار همواره محصول یا خدماتی را به كاربران ارائه می‌كند و مسیر تعاملی خود را با كمك آنها می‌سازد. هر چقدر محصول با كاربر انطباق بیشتری داشته باشد و نیازهای بیشتری را به شكل مطلوب‌تری پاسخ بگوید شانس موفقیت بالاتری دارد. روش‌های زیادی برای ساخت و توسعه محصولات وجود دارد و كسب‌وكارهای مختلف راه‌های زیادی را برای رسیدن به خروجی مطلوب مشتریان امتحان می‌كنند. مطالعه كتاب‌هایی كه بر فرآیند توسعه محصول تمركز دارند، می‌تواند به تیم‌های استارت‌آپی كمك شایانی بكند. در ادامه به بعضی از این كتاب‌ها اشاره شده است:
تست مامان (The Mom Test) یك كتاب عالی از راب فیتزپاتریك (Rob Fitzpatrick)‌ است و با محوریت سنجش ایده‌ها توسط كاربران پیش می‌رود. ایده اصلی كتاب این است كه نوع پرسش از كاربران و مصاحبه‌های جهت‌دار چگونه می‌تواند بر گرفتن نتیجه اشتباه تاثیر بگذارد. فیتزپاتریك با این ایده كتاب را شروع می‌كند كه اگر از مادرتان مستقیم درباره ایده‌هایتان سؤال کنید، او برای آن‌كه شما ناراحت نشوید ایده‌هایتان را تایید خواهد كرد، اما در نهایت مشتری واقعی محصول شما نخواهد بود. خواندن كتاب راه‌های چگونگی تعامل با كاربران برای رسیدن به نیازهای اصلی‌شان را معرفی می‌كند.
 هنر نوآوری (The Art of Innovation) را تام كلی (Tom Kelley) براساس فعالیت‌های برادرش دیوید نوشته است. دیوید، مدیر شركت آیدیو (IDEO) یكی از شركت‌های پیشرو در موضوع خلاقیت است. تام در این كتاب روش‌شناسی خلاقانه آیدیو را در حل مسائل و انجام پروژه‌ها تشریح می‌كند و روش طراحی كاربر محور در آن با مثال‌های خوبی تشریح شده است.
 ایده عالی مستدام (Made to Stick) توسط چیپ و دن هیث (Chip and Dan Heath) نگاشته شده است. این كتاب بیشتر از آن‌كه به فرآیند ایجاد محصولات بپردازد به نحوه رسیدن به ایده‌های ماندگار و اثرگذار بر مشتری متمركز است. كتاب راه‌های جالبی برای آن‌كه ایده درست را برای كسب‌وكار انتخاب كنید و روش مناسبی برای پرورش آن بیابید، ارائه می‌كند. این كتاب دستورالعملی عالی برای رسیدن به ایده‌های متفاوت و قوی برای خشنود كردن مشتریان است.
تجربه كاربری ناب (UX for Lean Startups) را لورا كلاین (Laura Klein) براساس تجربیات خود نگاشته است. این كتاب تشریح می‌كند كه چگونه یك كسب‌وكار استارت‌آپی را خیلی سریع راه‌اندازی كنید. موضوعاتی همچون اعتبارسنجی، پژوهش‌های مورد نیاز، سنجش ایده‌ها و نمونه‌های اولیه در این كتاب مورد بحث قرار گرفته‌ است.