افزایش تعداد مخالفان تشكیل وزارت بازرگانی در مجلس به ۱۲۰ نفر

افزایش تعداد مخالفان تشكیل وزارت بازرگانی در مجلس به ۱۲۰ نفر

تاكنون ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس مخالفت خود با طرح تشكیل وزارت بازرگانی را اعلام كرده‌اند و همین مخالفت‌ها از مهم‌ترین دلایل خروج این طرح از دستور كار مجلس بوده است.
به گزارش فارس، اخیرا طرح تشكیل وزارت بازرگانی از دستور كار مجلس شورای اسلامی خارج شده است. شنیده‌ها حاكی از آن است كه این موضوع با درخواست دولت و با توجه به حجم بالای مخالفت نمایندگان مجلس با تصویب این طرح و احتمال بالای رد شدن این طرح برای چهارمین بار در 2 سال اخیر بوده است.
در هفته‌های پایانی سال 97 و پس از گلایه مجدد رئیس‌جمهور از نمایندگان مجلس درخصوص عدم‌موافقت آنان با تفكیك وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تشكیل مجدد وزارت بازرگانی، برخی نمایندگان مجلس همسو با دولت اقدام به ارائه طرح تشكیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی كردند. این موضوع در قالب طرح و لایحه سه بار در صحن علنی مجلس بررسی ‌شده و نمایندگان مجلس با تصویب آن مخالفت كرده بودند.
هر چند این طرح اخیر به تصویب كمیسیون اجتماعی مجلس رسید ولی به مرور و با فراگیر شدن مخالفت كارشناسان، مراكز پژوهشی و اتحادیه‌های تولیدی با تصویب آن، تعداد نمایندگان مخالف تصویب طرح تشكیل وزارت بازرگانی در مجلس افزایش یافت. در همین راستا دوشنبه هفته قبل، نامه ۸۳ نماینده مجلس به رئیس‌جمهور در مخالفت با تشكیل وزارت بازرگانی رسانه‌ای شد. یك روز بعد هم حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در نامه‌ای با امضای صد نماینده مجلس كه در آینده نزدیك به ۱۵۰امضا خواهد رسید، مخالفت پارلمان را با احیای وزارت بازرگانی اعلام كرده و خواهیم كرد، ضمن این‌كه این كار را كاملا غیركارشناسی و به ضرر نظام و باعث حیف و میل بیت‌المال می‌دانیم. وقتی دولت و نمایندگان حامی دولت تعداد بالای امضای مخالفان احیای وزارت بازرگانی را دیدند، مشخص شد كه بدنه مجلس آمادگی پذیرش چنین امری را ندارد و شنیده‌ام كه از هیأت‌رئیسه مجلس خواسته‌اند كه طرح احیای وزارت بازرگانی از دستور كار خارج شود.