جزئیات فرار 4 زندانی از زندان كچوئی

جزئیات فرار 4 زندانی از زندان كچوئی


چهار زندانی مالی با سوء‌استفاده از غفلت نگهبان، با تخریب دیوار كارگاه بنیاد تعاون از زندان كچوئی فردیس فرار كردند. سه نفر از زندانیان فراری در کمتر از 24ساعت دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر دیروز خبرگزاری صدا و سیما به نقل یك مقام آگاه اعلام كرد، چهار زندانی كه بین دو تا شش سال حبس داشتند با حفر تونلی ده متری از زندان كچوئی فردیس فرار كردند. براساس این گزارش، زندانیان دو ماه مشغول حفر این تونل بودند.
برای بررسی جزئیات این فرار هالیوودی، با دادستان فردیس مصاحبه كردیم كه جهانشاهلو در این باره گفت: چهار زندانی مالی روز گذشته هنگام كار در كارگاه بنیاد تعاون زندان كچوئی از غفلت نگهبان سوء‌استفاده كردند و موفق به فرار شدند.
وی ادامه داد: بخشی از زندان به بنیاد تعاون اختصاص دارد كه زندانیان در كارگاه آن مشغول به كار هستند و این فرار از زندان انجام نشده است. زندانیان فراری با تخریب بخشی از دیوار كارگاه كه به بیرون راه داشت توانستند از آنجا فرار كنند.
دادستان فردیس با اشاره به این‌كه در زندان كچوئی زندانی جرایم خشن حضور ندارد، خاطرنشان كرد: پس از اطلاع از فرار این زندانیان، دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری آنها را صادر كردم و تیمی از ماموران تحقیقات در این رابطه را آغاز كردند.  در کمتر از 24 ساعت از فرار زندانیان با ردیابی‌های ویژه سه نفر از آنها قبل از این که استان البرز را ترک کنند دستگیر شدند.
مدیركل زندان‌های استان البرز هم گفت: كارگاه‌های بنیاد تعاون جنب زندان است و زندانیانی كه متقاضی كار هستند در آنجا مشغول می‌شوند. ما زندانیان را صبح به صبح به كارگاه بنیاد تعاون زندانیان تحویل می‌دهیم. در زمان عصر كه زندانیان را می‌خواستیم به زندان برگردانیم در شمارش آنها، متوجه فرار چهار زندانی شده‌ایم.
سیدعبدا... مرتضوی افزود: زندانیان ندامتگاه فردیس، جرایم سبك مالی و كلاهبرداری را دارند كه با ایجاد حفره‌ای در زیر دیوار كارگاه بنیاد تعاون اقدام به فرار كرده‌اند.