هم‌قسم و هم‌‌پیمان

هم‌قسم و هم‌‌پیمان

از سال 79 كه بسیج سازندگی شكل گرفت، یك‌بار   در سال 89، با  رهبر انقلاب دیدار داشتیم و در سال‌های بعد از آن هم خیلی مشتاق به تکرار این دیدار بودیم كه مرداد امسال محقق شد. در دیدار اخیر   جمعی از باسابقه‌های بسیج سازندگی حضور داشتند، حرف‌های خوبی مطرح شد؛ حرف‌هایی كه فصل مشترك همه آنها فاصله گرفتن گروه‌های جهادی از كارهای حداقلی و انجام كارهایی با وسعت و تعداد بیشتر بوده است.
 بچه‌های جهادی از همه دستاوردها و فعالیت‌هایشان گفتندو رهبر انقلاب هم به بیان موضوعاتی در سه محور پرداختند. محور اول این‌كه ایشان تاكید داشتند جهاد میدان بزرگی است و انتها ندارد و هرچه كار و فعالیت كنیم، باز هم میدان وسیع‌تری پیش رویمان قرار دارد. موضوع دوم درباره جذب گروه‌های جوان جامعه به نیروهای جهادی بود. از نظر رهبر انقلاب، جوان‌هایی كه با وجود علاقه، نمی‌توانند در این حوزه فعالیت كنند و به این فعالیت‌ها آشنایی ندارند هم نوعی از محرومیت را تجربه می‌كنند و ما باید تلاش كنیم دامنه حضور افراد مشتاق و توانمند در این زمینه بیشتر شود و مخاطبان ما بیشتر از گذشته درگیر این فضا بشوند.
در نهایت هم به توصیه‌های اخلاقی پرداختند كه چون مخاطب این فعالیت‌ها جوان‌ها هستند، خیلی باید مواظب باشیم كه درگیر لغزش نشویم و در كارمان اخلاص داشته باشیم. در بین صحبت‌های بچه‌های جهادی با رهبری، نكات مختلفی مطرح شد اما موضوع مهم این است كه در بین این صحبت‌ها چیزی كه بیش از یك‌بار بر آن تاكید شد، این بود كه رهبر انقلاب تاكید داشتند این فعالیت‌های جهادی را رسانه‌ای كنید و آنها را به گوش مردم برسانید. «شما باید از ابزارهای رسانه‌ای به‌خوبی استفاده كنید و این ضعفی برای جهاد سازندگی است كه فعالیت‌های جهادی آن‌طور كه باید رسانه‌ای نمی‌شود و كسی از آن خبر ندارد»؛ حالا یكی از ماموریت‌هایمان این است كه از این به بعد، فعالیت‌های جهادی را به بهترین شكل در جامعه منعكس و مردم را از آنها، آگاه كنیم. اما در پایان به نظر می‌رسید بعد از این دیدار، رهبری نیاز به ضرورت پیامی دوباره درباره نیروهای جهادی دیدند و برای همین دست‌نوشته‌ای برای بچه‌های جهادی نوشتند كه در همایش روز گذشته بسیج سازندگی قرائت شد. در واقع بچه‌های جهادی همایشی را تدارك دیدند كه در آن ضمن هم‌قسم و هم‌پیمان شدن گروه‌های بسیج و جهاد سازندگی برای اجرای بیانات رهبری، پیام ایشان هم قرائت شد.