رادیو تئاتر و اهمیت نهادینه شدن آن

رادیو تئاتر و اهمیت نهادینه شدن آن


ایوب آقاخانی، نویسنده، كارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و رادیو در یادداشتی از محاسن بخش «رادیو تئاتر» در جشنواره تئاتر فجر گفت و ابراز امیدواری كرد، این بخش به جشنواره برگردد.
به گزارش خبرنگار مهر، ایوب آقاخانی، نویسنده، كارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و رادیو در یادداشتی كه در اختیار این خبرگزاری قرار داده با برشمردن محاسن بخش رادیو تئاتر ابراز امیدواری كرد، این بخش مجدد به دیگر بخش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اضافه شود.
در بخشی از متن این یادداشت آمده است:
«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر- در كنار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر- مهم‌ترین دستاورد و جلوه‌گاه تولیدات فرهنگی مخاطب‌محور است كه تجلی بركات آن طی سالیان تولد و پویندگی‌اش كم نبوده است. این مقال قصد كاویدن زوایای مثبت و منفی این رویداد را ندارد كه نه در حوصله این سطور است و نه هدف آن، اما آنچه مورد نظر نویسنده و این صفحات است توجه به نوسانات این جشنواره در ادوار مختلف است كه گاه خروجی این نوسانات و سیاستگذاری‌های دوره‌ای اتفاقاتی خجسته، زاینده و قابل بحث بوده كه همواره آرزوی آنانی كه قلبی تپنده برای هنرهای نمایشی این ملك داشته‌اند این بوده تا اتفاقاتی كه می‌شود خجسته نامیدش در ادوار مختلف فراچنگ بیاید و این‌گونه به بالندگی نمایش و تئاتر ایران افزوده شود. یكی از بخش‌های افزوده در نیمه اول دهه 80 به بدنه جشنواره، بخش نمایش‌های رادیویی است كه بعدتر در قالبی قوام‌یافته‌تر با رویكرد معرفی و توسعه كاربری رادیو تئاتر به عنوان زبانی ویژه برای بیان نمایشی تداوم و طرفه آن در میان مخاطبان نیز جایگاه و حبی ویژه یافت.»