تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه نژادپرستی

تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه نژادپرستی

در آستانه برگزاری انتخابات محلی، هزاران آلمانی در شهر درسدن علیه گسترش نژادپرستی و اسلام‌هراسی دست به تظاهرات زدند.
به گزارش فارس، عصر شنبه شهروندان آلمانی در یك تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز، پلاكاردهایی با متن «جایی برای نازیست‌ها نیست» و «نژادپرستی گزینه‌ای محسوب نمی‌شود» برگزار كردند. آریو میرزایی، یكی از سازمان‌دهندگان تظاهرات گفت: «نژادپرستی و تبعیض جایی در جامعه ما ندارد، حتی به همان اندازه اندكی كه موجب زوال اجتماعی و محدود شدن حقوق اساسی شود». یكی دیگر از تظاهركنندگان به دویچه‌وله گفت: «می‌خواهم به مردم درسدن نشان دهم كه آنها در مبارزه علیه‌نژادپرستی تنها نیستند.
ما می‌خواهیم همبستگی خود را در شرایط كنونی پیش از انتخابات ساكسونی به نمایش بگذاریم». در این تظاهرات، گروه‌هایی از نقاط مختلف آلمان مانند هس، باواریا و براندنبورگ نیز حضور داشتند.
ایالت شرقی ساكسونی كه شهر درسدن در آن قرار دارد، یكی از دژهای اسلام‌هراسان و نژادپرستان آلمان موسوم به پگیدا محسوب می‌شود. تظاهركنندگان پلاكاردهایی در اعتراض به پگیدا در دست داشتند كه روی آنها نوشته شده بود: درسدن از پگیدا بزرگ‌تر است! تظاهركنندگان اعلام كردند كه خواستار دموكراسی، مدارا و تفاهم با مردم جهان هستند.
آنگلا مركل، صدراعظم آلمان بارها تاكنون هشدار داده است اگر دولت این كشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد و باید بدون هیچ تابویی با راست‌گراهای افراطی مبارزه كرد. به گفته آژانس امنیت داخلی آلمان، حدود ۱۲۷۰۰ راست‌گرای خشونت‌طلب در آلمان زندگی می‌كنند و یك نظرسنجی نیز نشان داد ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند اقدامات دولت در مقابل آنها كافی نیست.