جنگ برای بقا

اهداف رژیم صهیونیستی از حملات به عراق و سوریه چیست؟

جنگ برای بقا

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی كه همچنان در تشكیل كابینه خود ناكام مانده و در بحران سیاسی دست و پا می‌زند به ترفندهایی متوسل می‌شود تا خود را از این مهلكه نجات دهد. یكی از این ترفندها دست زدن به اقداماتی دیوانه‌وار و خارج از عرف بین‌الملل درحمله به مواضعی در كشورهای عراق و سوریه است. حملاتی كه هرچند بلافاصله از سوی پدافند هوایی سوریه یا عراق پاسخ داده می‌شود اما هر بار نتانیاهو را به ریسك بزرگ‌تری نزدیك می‌كند. ریسكی كه ممكن است به قیمت یك جنگ تمام عیار علیه او و دولتش تمام شود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهدافی متخاصم در آسمان دمشق خبر داد. به گفته این منبع در حالی كه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سعی داشتند مناطقی را در دمشق بمباران كنند، پدافند هوایی سوریه موشك‌های شلیك شده این جنگنده‌ها را قبل از اصابت به هدف منهدم كرده است. برخی منابع گفتند هدف این جنگنده‌ها فرودگاه نظامی «المزه» بوده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه این حملات را تایید كرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در پیامی توییتری تلاش كرد این حملات را توجیه كند و بگوید «با تلاش فراوان حمله علیه اسرائیل را خنثی كردیم». وی مدعی شد «یك حمله علیه اسرائیل از سوی نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه » صورت گرفته است .ادعایی كه از سوی منابعی در ایران به كلی تكذیب شد و آن را از اساس دروغ توصیف كردند.
 پهپاد اسرائیلی در لبنان
همزمان با این كشمكش ها، اعلام شد دو پهپاد اسرائیلی در آسمان لبنان پیدا شده كه یكی از آنها سرنگون و دیگری در هوا منفجر شده است. درهمین رابطه محمد عفیف، مسؤول امور رسانه‌ای حزب‌ا... لبنان تاكید كرد: آنچه در ضاحیه روی داد فقط انفجار بود و حزب‌ا... هیچ پهپادی را سرنگون نكرده است.عفیف گفت: پهپاد نخست بدون این‌كه خسارتی به بار بیاورد در جنوب بیروت سقوط كرد و دومین پهپاد نیز با وارد كردن خساراتی به ساختمان مركز رسانه‌ای حزب‌ا... در ضاحیه منفجر شد. وی افزود: پهپاد نخست هم اكنون به منظور انجام برخی تحقیقات در اختیار نیروهای حزب‌ا... لبنان است. عفیف در عین حال گفت: پهپاد دوم كه در نزدیكی ساختمان مركز اطلاع‌رسانی حزب‌ا... لبنان منفجر شد برای عملیات تروریستی به‌كار گرفته شده بود اما به هدف خود دست نیافت. طبق اعلام برخی رسانه‌های خبری، سه نفر از شهروندان لبنان بر اثر انفجار پهپاد دوم دچار جراحت شده‌اند كه هنوز منابع خبری رسمی لبنان آن را تایید نكرده‌اند. وئام وهاب، رئیس حزب التوحید لبنان در صفحه توییتر خود نوشت: پهپادهایی كه در ضاحیه سقوط كردند، تهاجمی آشكار به لبنان و ملت آن بود و دولت باید به شورای امنیت شكایت كند.
 حماس و جهاد در كنار حزب‌ا...
جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن محكومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان، این اقدام صهیونیست‌ها را اقدامی تجاوزكارانه و تحریك‌آمیز توصیف كرد. این جنبش همچنین تأكید كرد تجاوز صهیونیست‌ها به حریم هوایی لبنان به یك مسأله پُرتكرار تبدیل شده است. جهاد اسلامی فلسطین نیز حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را محكوم كرد و دفاع سوریه از خاك و ملتش را حق این كشور دانست. در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: این حق سوریه است كه از سرزمین خود دفاع كند و در مقابل این تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی كه خاك و ملتش را هدف گرفته، ایستادگی كند. در ادامه بیانیه آمده است، ادامه عربده‌كشی و تجاوزات صهیونیستی به متشنج شدن بیشتر اوضاع منجر می‌شود و این همان چیزی است كه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر سران این رژیم خواستار آن هستند تا از خلال آن به دستاوردهای سیاسی و انتخاباتی برسند. همچنین روز گذشته اعلام شد سید حسن نصرا... ،دبیركل حزب‌ا... لبنان به مناسبت سالگرد آزاد سازی منطقه جرود عرسال و نیز به مناسبت تحولات جاری سخنرانی خواهد كرد. بعضی از منابع گفتند سخنان نصرا... در واقع پاسخی قاطع به همین آتش‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود تا برای همیشه تكلیف آن را یكسره كند.
 هدف نتانیاهو
تحلیلگران جنگ‌افروزی‌های اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه كشورهای منطقه را تلاشی مذبوحانه برای بقا در عرصه سیاسی توصیف می‌كنند و می‌گویند گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این كه حزب لیكود به رهبری نتانیاهو پس از انتخابات پارلمانی محبوبیت خود را در سرزمین اشغالی از دست داده و او قادر به نخست‌وزیری مجدد خود نیست. به همین دلیل وی و همدستانش در كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای جبران‌مافات قصد دارند منطقه را به سمت یك جنگ جدید سوق دهند.
به گزارش شبكه 12 رژیم‌صهیونیستی، طبق نظرسنجی‌های اخیر كه در روزهای اخیر در رسانه‌های این رژیم منتشر شده، حزب لیكود نسبت به نظرسنجی‌های پیش از انتخابات فروردین سال جاری در سرزمین‌های اشغالی كرسی‌های كمتری را در اختیار خواهد گرفت. حزب لیكود در حال حاضر ۳۸ كرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی دارد، اما اگر انتخابات مجدد انجام شود هشت كرسی خود را از دست خواهد داد و با حزب ائتلافی رقیب «آبی سفید» از نظر تعداد كرسی برابری می‌كند.
وزرای كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو كه در رابطه با انتخابات مجدد پارلمانی در پایان شهریور ماه در سرزمین‌های اشعالی بسیار نگران هستند، به‌شدت جنگ‌افروزی را راهی برای بازگرداندن خود به عرصه مبارزه انتخابات پارلمانی این رژیم می‌دانند.
افزایش تنش در خاك عراق و سوریه بخشی از این استراتژی عنوان شده است. مقامات آمریكایی جمعه گذشته به روزنامه «نیویورك‌تایمز» گفتند، اسرائیل مسؤول چند حمله اخیر به عراق و مواضع نیروهای مردمی این كشور بوده است. اوضاع در نوار غزه هم در هفته‌های اخیر پرتنش بوده است. پنجشنبه گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی این منطقه را در سه نوبت بمباران كردند. حملات اخیر به سوریه نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود. پیدا شدن دو پهپاد ناشناس در آسمان لبنان نیز چیزی جز ادامه این سناریو نمی‌تواند باشد.