‌ ‌فقط امكانات بدهید

گفت‌وگو باحسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران پس از كسب سهمیه المپیك

‌ ‌فقط امكانات بدهید

حسن تفتیان و كسب سهمیه المپیك. او یكی از اولین‌ها در ورزش ایران است كه موفق شد بلیت خود برای بازی‌های سال آینده در توكیو را رزرو كند. تفتیان كه در اردوی تداركاتی كمپ اینسپ پاریس زیر نظر اونتانون گای،‌ ‌ مربی فرانسوی خود در حال انجام تمرینات آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بود همین چند شب پیش موفق شد در مسابقات دایموند لیگ پاریس و در رقابت‌های حاشیه‌ای ماده ۱۰۰ متر با ثبت زمان 03/10 ثانیه ضمن كسب عنوان برتری،‌ ‌ سهمیه حضور در بازی‌های المپیك ۲۰۲۰ توكیو را كسب كند. با او برای دقایقی گپ زدیم كه در زیر می‌خوانید:
 یك اتفاق خوب دیگر برای دوومیدانی ایران با كسب این سهمیه رقم خورد.
 واقعا كسب سهمیه در این دوره خیلی سخت شده و من خیلی خوشحالم كه دونده ایران در رقابت‌های المپیك هستم.
واین خوشحالی را نمی‌شود با هیچ چیزی سنجید درست است؟
دوومیدانی گل سرسبد رقابت‌های المپیك است. به‌خصوص ماده 100 متر. من خوشحالم كه به عنوان نماینده ایران در مهم‌ترین رقابت المپیك شركت می‌كنم. امیدوارم نتیجه‌ای كه می‌گیرم بهتر از نتیجه‌ای كه در ریو گرفتم باشد.
به نظر می‌رسد كه این دوره رقابت‌ها خیلی سخت‌تر باشد.
شك نكنید. دونده‌های خوب و زیادی به دنبال این هستند تا سهمیه المپیك بگیرند. خدا را شكر می‌كنم كه من خیلی زود این سهمیه را گرفتم و كار را تمام كردم. در دایموند لیگ هم قهرمان شدم و هم سهمیه گرفتم و این اتفاق خیلی خوبی برای من و دوومیدانی ایران است.
ركورد قبلی خود را در این رقابت‌ها زدی درست است؟
بله،‌ ‌سال قبل هم همین 03/10 ثانیه را دویدم. ركورد ایران همین است و من آن را تكرار كردم.
از حالا كمتر از یك سال دیگر به المپیك باقی است. تفتیان به‌عنوان یك المپین چه توقعی از مسؤولان دارد؟
خیلی درباره همه مشكلاتی كه داشته‌ایم حرف زدم. بارها گفته‌ام كه رقبا تا دندان مسلح هستند اما به من فقط امكانات حداقلی بدهید. یك مربی خوب و اختصاصی،‌ ‌اردوی منظم و امكانات تمرینی. والا هیچ وقت نگفتم به من خانه بدهید یا ماشین بدهید. من درخواست غیرمعقولی نداشتم. من فقط امكانات تمرینی می‌خواهم و بس.
حرف خاصی باقی مانده؟
این‌بار هدف دیگری را دنبال خواهم كرد. من در المپیك ریو حضور در نیمه نهایی را تجربه كردم و حالا می‌خواهم اتفاق‌های دیگری را رقم بزنم. حالا هدفم رسیدن به فینال المپیك است.