آرسنال و منچستر در همان مسیر قدیمی

آرسنال و منچستر در همان مسیر قدیمی

تا قبل از بازی‌های هفته سوم لیگ برتر انگلیس، هواداران دو تیم آرسنال و منچستر با توجه به 6 و 4 امتیازی كه این دو تیم در دو هفته ابتدایی كسب كرده بودند امید داشتند كه حداقل امسال شاهد درخشش تیم‌های خودشان باشند. اما ایستگاه سوم لیگ جزیره تا حدود زیادی ثابت كرد كه این دو تیم برای رسیدن به ثباتی كه تیم‌هایی همچون لیورپول و من‌سیتی طی سال‌های گذاشته داشته‌اند، راه طولانی پیش روی خود دارند.
به گزارش جام‌جم، آرسنال با اونای امری در حالی ورزشگاه آنفیلد را ترك كرد كه حالا طی چهار بازی قبلی خود در این زمین 16 گل دریافت كرده است. بازی نیمه اول شاگردان امری این دلخوشی را برای هواداران توپچی‌ها ایجاد كرد كه شاید نتیجه بهتری نسبت به بازی‌های قبلی رقم بخورد، اما بی‌دقتی در ضربات نهایی و دفاع بد موجب شد تا تیم لندنی باردیگر دست خالی بندر لیورپول را ترك كند. مربی اسپانیایی آرسنال پیش از این بازی گفته بود لیورپولی‌ها یك گام از تیم او جلوتر هستند، اما به این مساله نیز اشاره كرد كه تیمش برای انجام یك كار فوق‌العاده در آنفیلد، فرصتی مهم پیش‌روی دارد.
كسب 6 امتیاز از دو بازی قبلی باعث شد تا آنها با روحیه بهتری به مرسی‌ساید بروند، اما تمام برنامه‌های آنها در دقیقه 40 بازی از هم پاشیده شد. امری در دو بازی اول تیمش را با سیستم 1-3-2-4 به زمین فرستاد و توانست نتیجه مطلوب بگیرد. اما او به خوبی می‌دانست با این سیستم ممكن است همچون بازی فصل گذشته در آنفیلد میانه زمین را از دست بدهد و به همین دلیل بیشتر چشم به ضد حمله دوخت. همین تاكتیك باعث شد لیورپول با وجود مالكیت بالای توپ و میدان، فرصت چندانی برای گلزنی نداشته باشند، اما گل دقیقه 40 ماتیپ تمام برنامه‌های تیم امری را به هم ریخت. بازی نیمه دوم آرسنال دقیقا شبیه آن چیزی بود كه طی چند فصل اخیر از توپچی‌ها دیده شد. بی دقتی بازیكنان در میانه زمین و اشتباهات فراوان در میانه زمین باعث شد تا بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یك تمام شود. این نتیجه نشان داد كه تیم امری با آوردن چند بازیكن جدید و پیدا كردن ظاهری نو، اما همچنان راه سختی برای موفقیت دارد.
این وضعیت برای منچستریونایتد نیز تا حدودی در این هفته مشخص شد. آنها در حالی برای انجام دومین بازی خانگی به مصاف كریستال پالاس رفتند كه یك پیروزی پر گل مقابل چلسی و تساوی مقابل ولووهمپتون به دست آورده بودند. اما در نهایت با نتیجه 2 بر یك به تیمی باختند كه طی 28 سال گذشته نتوانسته بود شیاطین سرخ را شكست دهد. سولسشر بعد از این بازی به این نكته اشاره كرد كه تیمش در دو بازی گذشته دو پنالتی را از دست داده و به همین دلیل پنج امتیاز از دست داده، اما مربی بلژیكی منچستر به این حقیقت توجه نكرد كه این شكست از بسیاری از جهات شبیه باخت‌های این تیم در فصل گذشته بود.
شاگردان سولسشر در بازی با كریستال پالاس در 90 دقیقه فقط سه شوت درون چارچوب داشتند. منچستر در 12 بازی آخر فصل پیش، هشت بار شكست خورد كه در بیشتر آنها وجود یك مشكل به چشم می‌خورد. خط میانی منچستر در چند سال اخیر به هیچ وجه خلاقیت نداشته. از سوی دیگر، یكی از نقاط قوت شیاطین سرخ در تمام این سال‌ها، خط حمله تیم‌شان بوده كه طی دو فصل اخیر از این مزیت نیز محروم بوده‌اند. با این اوضاع و احوال، قرمزهای شهر منچستر نیز در فصلی كه تیم‌هایی همچون لیورپول و من‌سیتی در اوج آمادگی هستند، كار سختی برای رسیدن به موفقیت دارند.