«خانواده»؛ محور تولیدات رسانه‌ ملی

دکتر علی‌عسکری در دیدار با رئیس رادیو و تلویزیون بلاروس تأکید کرد

«خانواده»؛ محور تولیدات رسانه‌ ملی

رئیس سازمان صداوسیما در سفر به بلاروس با رئیس رادیو وتلویزیون این کشور دیدار و درخصوص گسترش تعاملات رادیوو‌تلویزیونی گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این سفر که به دعوت همتای بلاروسی انجام شد، با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های رادیو و تلویزیون در ایران گفت: کشور ما، کشوری  انقلابی است و به برکت انقلاب هر روز در حال رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها هستیم. وی افزود: ما در بخش‌های مربوط به تجهیزات فنی رسانه به خودکفایی رسیده‌ایم و این تجهیزات هم‌اکنون با بالاترین سطح استانداردها در سازمان صداوسیما تولید می‌شود.
رئیس رسانه ملی تأکید کرد: رشد استقلال و پیشرفت ما به‌دلیل تحریم‌های آمریکا در چند سال گذشته بوده و این تحریم‌ها باعث شده کارشناسان و متخصصان ایرانی در زمینه تولید تجهیزات فنی مورد نیاز رسانه با اتکا به توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی به خودکفایی برسند. دکتر علی عسکری در ادامه با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات رسانه ملی در حوزه تولید گفت: تولیدات تلویزیونی ایران،  پاک و سالم و با محوریت خانواده است و به‌دلیل توجه به موضوع خانواده و کودک، آثار مناسبی برای گروه‌های مختلف مخاطبان تولید کرد‌ه‌ایم.
رئیس سازمان صداوسیما ضمن معرفی دانشگاه صداوسیما و رشته‌های آموزشی آن تصریح کرد: ما از طریق دانشگاه صداوسیما آمادگی داریم تجربیات خود را در زمینه‌های فنی و آموزش نیروهای متخصص در حوزه تولید و خبرنگاری در اختیار کارکنان رادیو و تلویزیون بلاروس قرار دهیم.
دکتر علی عسکری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای خبرگزاری ایران پرس، از آمادگی همکاری این خبرگزاری با رادیو وتلویزیون بلاروس خبر داد.
رادیو وتلویزیون در ایران، حرفه‌ای و توانمند است
ایوان آریستون، رئیس رادیو و تلویزیون بلاروس نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس رسانه ملی، اظهار امیدواری کرد این ملاقات و امضای یادداشت تفاهم، باعث گسترش روابط رسانه‌‌ای دو کشور شود. وی با تأکید بر این‌که افزایش شناخت دو ملت از یکدیگر از طریق رسانه، بهترین شیوه گسترش تعاملات است، گفت: تعاملات و تبادلات گروه‌های تولیدی و برنامه‌سازی ‌می‌تواند به این آشنایی و شناخت، عمق ببخشد.  در پایان این ملاقات یادداشت تفاهم رادیو و تلویزیونی بین دو کشور امضا شد و رئیس سازمان صدا و سیما از رادیو و تلویزیون بلاروس بازدید کرد.
رئیس رسانه ملی همچنین در دیدار با یوری بندار، وزیر فرهنگ بلاروس تأکید کرد: استقلال کشورها با استقلال فرهنگی‌شان معنا می‌یابد و اگر استقلال فرهنگی کشوری حفظ شد، در وضعیت بحرانی، از تهدیدات داخلی و خارجی به سلامت عبور خواهد کرد.
دکتر علی عسکری در این دیدار با بیان مطلب فوق پیشنهاد کرد دو کشور ایران و بلاروس از تجربیات یکدیگر برای حفظ فرهنگ‌های بومی خود استفاده کنند. رئیس سازمان صداوسیما در ادامه با اشاره به زمینه‌های همکاری در مبادله برنامه‌های تلویزیونی در قالب‌های مختلف سریال، مستند، پویانمایی و... تصریح کرد: تولیدات ما از نظر محتوا بسیار سالم است و در جهت حفظ نظام خانواده و تربیت درست کودکان تولید می‌شود. وی با تأکید بر سطح بالای تولید سریال و برنامه‌های نمایشی در ایران گفت: سریال‌های فاخر مانند یوسف پیامبر و مریم مقدس، مستندهای جذاب و موسیقی‌های بی‌کلام ایرانی از جمله تولیدات مناسبی است که می‌توانیم برای پخش در اختیار رادیووتلویزیون بلاروس قرار دهیم.  وزیر فرهنگ بلاروس نیز با تأکید بر ضرورت گسترش تبادلات فرهنگی و رسانه‌ای دو کشورگفت: در فهرست برنامه‌های فرهنگی و در بودجه وزارت فرهنگ ما، بخشی برای تولید فیلم و سریال در نظر گرفته شده است که البته کافی نیست و بیشتر از روسیه برنامه می‌خریم. وی افزود: از این وضعیت راضی نیستیم و به‌دنبال تولید محتوای بومی مناسب با فرهنگ خودمان هستیم.