سرقت می‌كردم تا جهیزیه‌ام را بخرم!

شگرد عجیب دختر دهه هفتادی برای سرقت كیف زنان در آرایشگاه

سرقت می‌كردم تا جهیزیه‌ام را بخرم!

 پلیس زمانی كه تحقیقات برای دستگیری سارق سریالی كیف زنان در آرایشگاه‌های زنانه را آغاز كرد، تصور نمی‌كرد دختر 27 ساله‌ای به تنهایی این سرقت‌ها را مرتكب شده است. متهم در گفت‌وگو با جام‌جم، مدعی شده برای پرداخت اجاره خانه عقب افتاده و تهیه جهیزیه سرقت می‌كرده است.
به گزارش جام‌جم، پس از طرح چندین شكایت مشابه از سوی زنان ساكن شرق تهران،طی پنج ماه اخیر مبنی بر سرقت كیف آنها در آرایشگاه‌های این منطقه،پیدا كردن ردی از سارق در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت.
اولین شكایت در اردیبهشت ماه ثبت شد.زن جوان با مراجعه به كلانتری 126 تهرانپارس با طرح شكایتی به ماموران گفت: صبح امروز به یكی از آرایشگاه‌های محله تهرانپارس رفته بودم. آرایشگاه مثل همیشه خیلی شلوغ بود و من چند دقیقه كیفم را روی صندلی كنار دستم گذاشتم، اما به محض این‌كه برگشتم دیگر اثری از كیفم نیست.
زن جوان ادامه داد: گوشی تلفن همراهم را هم داخل كیفم گذاشته بودم.برای همین سریع خودم را به خانه رساندم و موضوع را به همسرم اطلاع دادم و با هم برای سوزاندن كارت به بانك رفتیم. اما هنوز ساعتی از ماجرا نگذشته بود كه بانك به من اعلام كرد موجودی حسابم صفر است. هر چند مبلغ موجودی من حدود یك میلیون تومان بود،اما گوشی تلفن همراهم قیمت بالایی داشت.
تحقیقات روی این پرونده ادامه داشت تا این‌كه چندین شكایت مشابه دیگر در كلانتری مطرح شد. بررسی پرونده‌ها نشان داد، سرقت‌ها در آرایشگاه‌های معروف منطقه رخ داده است.
ردزنی در طلافروشی
سرهنگ مجید عسگرنیا، رئیس كلانتری 126 تهرانپارس در مورد نحوه ردزنی سارق بعد از ثبت چندین شكایت مشابه گفت: بررسی اطلاعات گردش حساب مالباختگان نشان می‌داد سارق دقایقی بعد از دزدیدن كیف مشتریان اقدام به خرید ارز از صرافی‌ها كرده است. در مواردی هم خرید خود را از طلافروشی‌ها انجام داده بود. با مراجعه به صرافی‌ها و بررسی دوربین مدار بسته مغازه‌ها،توانستیم به تصویر متهم دست پیدا كنیم و مشخص شد سارق، زن جوانی است.
در مرحله بعد ماموران تصویر ضبط شده از سارق جوان را در اختیار آرایشگاه‌های مورد نظر قرار دادند و از آنها خواستند به محض مراجعه سارق به آنجا، موضوع را به پلیس اطلاع دهند. البته تعدادی از صندوق‌داران آرایشگاه‌ها او را هنگام سرقت مشاهده كرده بودند، اما ردی از سارق در این شاخه به‌دست نیامد.
سرهنگ عسگرنیا افزود: «با توجه به این‌كه اكثر خانم‌ها، گوشی تلفن همراه خود را در كیف خود قرار داده بودند و سرقت شده بود، ردیابی تلفن‌های همراه شاكیان قدم بعدی در رسیدن به سارق جوان بود. به محض این‌كه سارق جوان اقدام به روشن كردن یكی از گوشی‌ها كرد،با ردیابی تلفن همراه شاكی به نشانی محل سكونت او دست پیدا كرده و در یك اقدام ضربتی صبح روز شنبه متهم دستگیر شد.»
وی در مورد كشف اموال سرقتی از خانه متهم اظهار كرد: «جست‌وجوی محل سكونت سارق،باعث كشف تعداد زیادی مدارك شناسایی شاكیان و كیف زنانه شد. اما با محاسبات ما مجموع مبلغ سرقتی از كارت عابر‌بانك شاكیانی كه طرح شكایت كرده‌اند، حدود 80 میلیون تومان است.»
رئیس كلانتری تهرانپارس درباره اعترافات متهم گفت: «دختر جوان اقرار كرده تمام سرقت‌ها را به تنهایی انجام داده است كه تحقیقات از او ادامه دارد.»
كیف‌ها چطور سرقت می‌شد؟
یكی از شاكیان پرونده كه در كلانتری حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم گفت: «حدود چهل روز پیش یعنی اواخر مرداد ماه بود كه به یكی از سالن‌های بزرگ آرایش شرق تهران رفتم. وسعت برخی سالن‌های آرایشی این منطقه خیلی زیاد است و همین سبب می‌شود كه همیشه شلوغ باشد. شیوه پذیرش مشتری هم به این صورت است كه در بدو ورود باید از صندوق فیش تهیه شود.من هم برای تهیه فیش، كارت عابر بانكم را به صندوقدار دادم و رمز را به او اعلام كردم. فكر می‌كنم اعلام رمز توسط مشتری بزرگ‌ترین نقطه ضعف در برخی مراكز خرید است. چون همان باعث شد سارق رمز مرا شنیده و در فرصتی مناسب كیفم را برداشته و فرار كند.»
سارق تنها 20دقیقه بعد از سرقت كیف زن جوان، مبلغ 37 میلیون تومان از حساب او ارز خرید.