مورالس: امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن به بولیوی بازگردم

مورالس: امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن به بولیوی بازگردم


اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی روز شنبه در مصاحبه با اسپوتنیک درباره تحولات در این کشور آمریکای لاتین پس از کناره‌گیری‌اش از قدرت گفت‌وگو کرد.
به گزارش فارس، وی در این مصاحبه درباره نقش آمریکا و دیگر کشورها در کودتا علیه وی گفت: در جریان کارزار انتخاباتی، من اطلاعات رسمی داشتم که تیم‌های اقدامی از برزیل، شیلی و آمریکا ایجاد شده بودند. پیش‌از برگزاری انتخابات من کاردار سفارت آمریکا را فراخواندم تا توضیح دهد چرا کارمندان سفارتخانه به تبلیغات علیه من پرداخته و به مردم برای رای‌ندادن به من پیشنهاد پول می‌دادند. در حال حاضر و با رهبری جدید در یک دوران دیکتاتوری قرار داریم که مقامات آمریکایی نیز اولین کسانی بودند که این دولت را برسمیت شناختند. بنابراین همه این موضوعات نشان از مشارکت آنها در این کودتا دارد.
وی در پاسخ به این سوال که تا  چه زمانی در بولیوی باقی خواهد ماند، گفت: نمی‌توانم به طور قطع بگویم. اما از طرف آمریکایی‌ها به ما گفته شده که نمی‌خواهند که من به بولیوی بازگردم و دولت کنونی در بولیوی نیز نمی‌خواهد که من به کشورم بازگردم. شخصا آرزو دارم که بتوانم فردا به بولیوی بازگردم. ما خواهیم دید که چگونه می‌توان در سریعترین زمان ممکن به بولیوی بازگشت. امیدواریم که دولت دوفاکتو ضمانت‌هایی برای بازگشت ما فراهم کند و اگر اتفاقی برای من بیفتد مسؤولیت آن تنها بر عهده دولت کنونی است.