نهال امید و عافیت

رهبر انقلاب در حاشیه مراسم روز درختکاری از گذرا بودن بحران کرونا گفتند

نهال امید و عافیت

 به‌مناسبت روز درختكاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز دو اصله نهال میوه غرس كردند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای سپس در سخنانی، كاشت درخت را حركتی بابركت خواندند و درخصوص بیماری شایع شده در كشور گفتند: همچنان كه قبلاً از پزشكان، پرستاران و مجموعه‌های درمانی صمیمانه تشكر كردم، لازم می‌دانم بار دیگر از این عزیزان كه با كار بسیار با ارزش خود در حال جهاد در راه خدا هستند، تشكر كنم.
رهبر انقلاب اسلامی مشاهده نمونه‌های درس‌آموز از تلاش و فداكاری كادرهای درمانی در رسیدگی به بیماران را نشان‌دهنده مسؤولیت‌پذیری و تعهد انسانی آنان دانستند و افزودند: همچنین لازم می‌دانم از خانواده‌های پزشكان، پرستاران و همه عوامل درمانی كه با صبر و تحمل خود در كنار تلاش شبانه‌روزی عزیزان‌شان هستند، سپاسگزاری كنم.
ایشان با دعا برای عافیت بیماران و همچنین طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان از این بیماری و صبر و آرامش برای بازماندگان آنها، چند توصیه خطاب به مردم بیان كردند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسؤولان درخصوص پیشگیری و جلوگیری از آلودگی افزودند: از این دستورها نباید تخطی شود، چرا كه خداوند ما را موظف كرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسؤولیت كنیم، بنابراین هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری كمك كند حسنه و هر چه به شیوع آن كمك كند، سیئه است.
رهبر انقلاب اسلامی در توصیه‌ای دیگر همگان را به توسل و توجه به پروردگار فرا خواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است، اما بنده به دعای برخاسته از دل پاك و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلاهای بزرگ بسیار امیدوارم، چرا كه توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مكرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشكلات را برطرف كند.
ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است كه می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین همه دستگاه‌های كشور را به همكاری و در اختیار قرار دادن امكانات مورد نیاز وزارت بهداشت كه در صف مقدم مقابله با بیماری قرار دارد، توصیه كردند و گفتند: نیروهای مسلح و دستگاه‌های مرتبط با دفتر رهبری نیز به انجام این كار موظف شده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به درگیر شدن كشورهای زیادی در دنیا با این بیماری افزودند: مسؤولان ما از روز اول با صفا، صداقت و شفافیت خبررسانی كردند و مردم را در جریان قرار دادند اما برخی كشورهای دیگر كه این بیماری در آنها شدیدتر و همه‌گیرتر است، پنهانكاری می‌كنند البته ما برای آن بیماران نیز از خداوند طلب عافیت می‌كنیم.
ایشان حادثه پدیدآمده را مساله‌ای گذرا و نه فوق‌العاده دانستند و گفتند: البته من نمی‌خواهم مساله را خیلی كوچك فرض كنم، اما آن را خیلی بزرگ هم نكنیم، این مساله مدتی نه چندان طولانی برای كشور وجود خواهد داشت و سپس رخت برمی‌بندد اما تجربیات حاصل از آن و فعالیت مردم و دستگاه‌ها كه به مثابه یك رزمایش عمومی است، می‌تواند به عنوان یك دستاورد باقی بماند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به اقدامات پسندیده و نوعدوستانه برخی هموطنان مانند كمك‌های مالی و توزیع اقلام بهداشتی افزودند: این كارها بسیار خوب است و با حفظ این دستاوردها، بلا به نعمت و تهدید به فرصت تبدیل می‌شود و امیدواریم روزگار عافیت كامل برای ملت عزیز ایران نزدیك باشد.


پیام‌های یک اتفاق سبز
  هر سال در این ایام سازمان‌ها، نهادها و شهرداری‌ها مشغول درختکاری بودند، امسال با شیوع ویروس کرونا این اقدام نمادین به فراموشی سپرده شد، کنسل شد یا انگیزه ای برای این کار نبود.
در این شرایط انتشار عکس‌های دیروز درختکاری رهبر معظم انقلاب حاوی نکات خاص و متفاوتی بود.


حفظ روحیه در همه حال
برخلاف همه، رهبر انقلاب دیروز با شادابی و طراوتی که در چهره‌شان دیده می‌شد  دو  نهال کاشتند، در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کنند با شیوع این ویروس باید دست از هر کار و فعالیتی کشید و فقط در خانه قرنطینه شد.


به همین سادگی
به دستکش ارزان‌قیمت و پلاستیکی که رهبر انقلاب به‌دست داشتند، دقت کنید.این دستکش ساده و معمولی قیمت خیلی پایینی دارد. در حالیکه خیلی‌ها دنبال دستکش‌های خاص و پزشکی هستند.  این یعنی خیلی ساده هم می‌شود به جنگ ویروس رفت.



محیط‌زیست را فراموش نکنیم
یکی از درس‌هایی که می‌شد از انتشار این عکس‌ گرفت این بود که درخت و درختکاری اهمیتی بالا دارد و حتی شاید خواستند به بقیه درسی بدهند که می‌شود در شهرمان درخت بکاریم ولو به تنهایی، حتی در خانه‌مان، اداره‌مان یا محل کارمان. بدون شک خیلی هایمان در شهرهایی زندگی می‌کنیم که روزهایی از سال را با آلودگی و بیماری‌های مربوط به آلودگی سپری می‌کنیم. کاشت هر درخت سهمی زیاد در پاکیزگی هوای شهرها به عهده دارد و یکی از نشانه‌های امید به آینده است. مخصوصا که سال‌هاست رهبر انقلاب درخت‌های مثمر و میوه‌دار می‌کارند.



رعایت توصیه پزشکان
نکته دیگر این عکس غیبت محمدعلی مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز  و  هیات همراهی است که سال‌های گذشته همراه ایشان بودند. این اتفاق نشان داد رهبر انقلاب توصیه پزشکان را جدی گرفته‌اند.



بدون تشریفات
رهبر انقلاب هنگام کاشت نهال عبایشان را خودشان درآوردند و روی شمشادها گذاشتند، در حالی که خیلی‌ها بر این باورند همیشه کسی باید باشد که سریع عبای ایشان را بگیرد. هر چند هستند خیلی از مدیرانی که حتما یکی باید باشد کت‌شان را بگیرد و وسایل شخصی شان را جا به جا کند.



زندگی  ادامه دارد
نکته دیگر این بود که زندگی ادامه دارد. رهبر انقلاب با وجود همه مشغله‌ها و مسؤولیت‌ها از یک طرف و دغدغه به‌خاطر سلامت مردم در این روزها از سوی دیگر، از این حرکت معنوی دست نکشیدند و نشان دادند در هر شرایطی زندگی ادامه دارد. ما هم که جان شیرینی از خداوند هدیه گرفته‌ایم باید در هر شرایطی زندگی کنیم. زندگی سختی و شیرینی‌های زیادی دارد.