قدردانی نمایندگان مجلس از اقدام رسانه ملی برای آموزش دانش‌آموزان

قدردانی نمایندگان مجلس از اقدام رسانه ملی برای آموزش دانش‌آموزان

برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اقدام رسانه ملی برای آموزش سراسری دانش‌آموزان تقدیر کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور و در پی آن تعطیلی مدارس، صداوسیما با همکاری آموزش و پرورش اقدام به آموزش از راه دور از طریق شبکه های تلویزیونی برای دانش‌آموزان کرد که در این خصوص نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم که در ادامه می خوانید.
محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان این‌که اقدام صداوسیما جهت آموزش دروس تحصیلی دانش‌آموزان پیرو شیوع ویروس کرونا ابتکار عمل فوق‌العاده‌ای است، گفت: در این شرایط بحرانی اقدام رسانه ملی جهت آموزش سراسری دانش‌آموزان بسیار درست و منطقی است و جای تقدیر دارد و به عنوان رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات و فناوری از مجموعه صداوسیما بابت این اقدام به موقع تشکر می کنم.
جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش با بیان این‌که اقدام رسانه ملی در ارتباط با آموزش دانش‌آموزان در چنین شرایطی بسیار تأثیرگذار است، گفت: این اقدام باید با اطلاع‌رسانی وسیع صورت گیرد و آموزش و پرورش طی بخشنامه ای به دانش‌آموزان سراسر کشور اطلاع دهد که این آموزش‌ها مانند آموزش‌های سر کلاس است و بدانند که آموزش این دروس تکرار نخواهد شد و باید از این برنامه‌ها استفاده کنند.
وی افزود: حال که این امکان از طریق صداوسیما فراهم شده آموزش و پرورش باید از این فرصت بهینه استفاده کند و حتی مدیران واحدهای آموزشی به صورت مجازی هر هفته آزمون‌هایی را برای دانش‌آموزان برگزار کنند.
رئیس فراکسیون رسانه ملی تاکید کرد: رسانه ملی با این اقدام ارزشمند می تواند خلأ ناشی از تعطیلات مدارس را پرکند و با ایجاد تنوع و استفاده از کادر مجرب عملا فرصت مطلوبی در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.
اسدا... عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا گفت: صداوسیما شرایط خوبی را برای دانش‌آموزان سراسر کشور به طور یکسان فراهم کرده که تا زمان تشکیل مجدد کلاس های درسی این عقب‌ماندگی جبران شود.