نقطه آشکارساز استیصال غرب و تل‌آویو در بیروت

نقطه آشکارساز استیصال غرب و تل‌آویو در بیروت


   لبنان با ورود معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا به این کشور شاهد اتفاقات عجیبی بوده‌است. دیوید هیل، در سفری سه‌روزه به لبنان در اقدامی بی‌سابقه طی دیداری دو ساعته با قاضی پرونده انفجار بیروت طارق‌البیطار در پشت درهای بسته احتمال انحراف در مسیر تحقیقات انفجار بندر بیروت را بیشتر کرد. پس از فراخوان طرفداران حزب‌ا... و اَمل با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز و حرکت به سمت ساختمان دادگستری بیروت، به ناگاه در منطقه الطیونه افراد مسلح و تک‌تیراندازان مستقر در آن منطقه به سوی شهروندان لبنانی آتش گشودند و باعت شهادت و زخمی شدن جمعی از شهروندان لبنانی شدند.
در سطح داخلی لبنان، حادثه خونین اخیر بیروت و شهادت شماری از طرفداران امل و حزب‌ا... را می‌توان تلاش مذبوحانه عاملان اصلی انفجار بندر بیروت، از جمله کسانی چون سمیر جعجع، سعد حریری و ولید جنبلاط دانست؛ کسانی که برای به انحراف کشاندن روند تحقیقات انفجار بندر بیروت از یک طرف و گرفتن انتقام شکست توطئه خودتحریمی ( به‌ویژه در بحث سوخت از حزب‌ا... که با واردات از ایران انجام گرفت)
تلاش می‌کنند.
این حادثه را نمی‌توان به مثابه یک پدیده مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اقدامات فعلی در منطقه به‌ویژه تحولات اخیر لبنان و عراق شاید مقدمه‌ای برحوادث و فتنه‌هایی سنگین‌تر باشد که توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت طراحی شده‌است. فرجام این بازی خونین و خطرناک غرب، چیزی جز شکست دشمنان و در مقابل، سربلندی جبهه مقاومت
نخواهد بود.