ماموریت انقلابی به قرارگاه فرهنگی کشور

رهبر انقلاب در حكم انتصاب اعضای شورای‌عالی‌انقلاب‌فرهنگی بر لزوم نظم و محتوای انقلابی در شاكله و آرایش عمومی فرهنگ کشور تاکید کردند

ماموریت انقلابی به قرارگاه فرهنگی کشور




 حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در حكمی با انتصاب اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای یك دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشكر از زحمات اعضای سابق به‌ویژه دانشمندان و اساتیدی كه در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاكله و آرایش عمومی فرهنگ براساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند.
متن حكم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌ا... الرحمن الرحیم
الحمدا... والصلاه علی رسوله‌المصطفی و آله‌الاطهار. سلام‌ا... علیهم اجمعین.
ورود در دومین چهلواره‌ انقلاب اسلامی كه با آغاز سده جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیب‌شناسانه و روزآمدساز، به مجموعه‌‌ای از زیرساخت‌های تمدنی را ضروری می‌سازد. در رأس این مجموعه، مقوله فرهنگ است. فرهنگ، جهت‌دهند‌ه همه اقدام‌های اساسی و زیر بنایی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا كندكننده‌ آن است.
این رویكرد در مقطع كنونی، عمدتا ناظر به ارتقای نگاه و احساس مسوولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه‌های گوناگون كشور به مقوله فرهنگ و پدید آمدن این باور عمیق است كه فرهنگسازی در هریك از اجزای تمدنی جامعه، برترین وسیله پیشرفت و موفقیت آن و بی‌نیازكننده از ابزارهای الزام‌آور و تحكمی است.
همچنین ناظر به این نكته حیاتی است كه شاكله و آرایش عمومی فرهنگ در همه بخش‌های گسترده آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیله مصون‌سازی فرهنگ عمومی كشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌‌ای برنامه‌ریزی‌شده بیگانگان بدخواه است.
مأموریت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در كشور، و سیاستگذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاه‌های متصدی آن به سمت ارزش‌ها و هدف‌های انقلاب و برآوردن نیازهای فكری این دستگاه‌ها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی كشور بوده است.
شورای‌عالی خدمات با ارزشی در این زمینه‌ها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض می‌دانم از همه اعضای محترم كه در دوره‌های مختلف نقش آفریده‌اند، به‌ویژه از دانشمندان و اساتیدی كه در دوره جدید در شورای‌عالی حضور نخواهند داشت، صمیمانه سپاسگزاری كنم و ادامه كمك‌های مشاوره‌ای آنان را به این شورا درخواست نمایم.
اینك برای دوره جدید - كه از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد - اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌كنم.
اشخاص حقوقی: فعلا رؤسای سه قوه و دستگاه‌هایی كه تاكنون عضو شورای‌عالی بوده‌اند.
اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانكی‌پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل،
جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، جناب آقای علی‌اكبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور كبكانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدی‌عراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ‌زاده و جناب آقای احمد واعظی.
نكات حائز اهمیتی در پیوست این حكم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت می‌كنم.
سیدعلی خامنه‌‌ای - ۱۴۰۰/۸/۲۳