تلویزیون، صدای مردم و برای تمام مردم ایران

تلویزیون، صدای مردم و برای تمام مردم ایران

 صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران یعنی صداوسیمایی که برای مردم است و در شادی‌ها، غم‌ها و مشکلات کنار آنهاست. در دوره جدید مدیریت این سازمان تلاش شده با رویکردی جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم خودشان را در قاب تلویزیون ببینند.
تلویزیون با این رویکرد نشان داد فقط در مناسبت‌ها و انتخابات نیست که حضورشان را منعکس می‌کند، بلکه وقتی در شهری زلزله می‌آید با تمام توان به کمک زلزله‌زده‌ها می‌رود تا مردم و مسؤولان را از وضعیت آنها مطلع کند. این روزها که خبری مبنی بر اعتراض مردم چند استان نسبت به حق آب منتشر می‌شود صداوسیما با کمک شبکه‌های استانی مشکلات آنها را در قاب رسانه‌ملی بازتاب می‌دهد که همه را از خواسته‌های آنها آگاه کند و از مسؤولان بخواهد به مشکلاتشان رسیدگی شود. امروز مردم دوره افتاده و استان‌های مرزی صداوسیما را از آن خود می‌دانند و برای حل مشکلاتشان نیز با آن درددل می‌کنند. صداوسیما با این رویکرد مشخص کرد در کنار آنها خواهد بود تا مشکلاتشان رفع شود.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌هایشان به مساله‌یابی مشکلات اشاره کردند و رسانه‌ملی این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده تا با بررسی دقیق آسیب‌ها و مشکلات در کنار مردم و مسؤولان باشد.
شبکه‌های استانی با دستور رئیس سازمان صداوسیما، مهم‌ترین مساله‌های استان‌ها را شناسایی کرده‌اند و باحضورکارشناسان، مسؤولان و مردم و ارائه راهکارهای عملی برای برون‌رفت از مشکلات و پیگیری تا رفع آنها را به طور جدی ادامه خواهند داد. شناخت ریشه‌ها و بیان راهکارها همراه طرح رسانه‌ای، مساله و مکانیسم اجرای حل مساله با حضور کارشناسان مجرب به موضوعات قابل طرح، جمع‌بندی شده و در دستور کار شبکه‌های استانی است.
این اقدام و رویکرد از جهات مختلفی قابل بررسی است که مهم‌ترین آن عدالت گستری و توجه به موضوعات مبتلابه مردم با هدف تقویت پیوند مردم با مسؤولان، تقویت انسجام و همبستگی ملی و گسترش اعتماد و آرامش در جامعه، بازنمایی عدالت و ظرفیت‌های موجود درجامعه و شناسایی خلأها و مطالبه‌گری عدالت برای مردم است.
ان‌شاءا... با این رویکرد در گام دوم انقلاب مشکلات با همت مسؤولان مرتفع و ایران اسلامی به عنوان الگوی عدالت‌گستری در جامعه با تمام توان توسعه و پیشرفت خواهد کرد.