کلید خودباوری

رئیس جمهور در حاشیه بهره برداری از فاز 3 ستاره خلیج فارس، مهم ترین راه موفقیت را خود اتکایی دانست

کلید خودباوری

رئیس‌جمهور با بیان این‌كه امروز، روز جنگ اقتصادی است، گفت: در زمان جنگ، هم پیروزی داشتیم و هم شكست، اما با هم بودیم و پیروز شدیم؛ امروز هم در جنگ اقتصادی باید همه با هم و پشتیبان هم باشیم. اگر همه امروز با هم نباشیم و عده‌ای بر سر مسائل جزئی بهانه‌گیری كنند، نمی‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت كنیم.
به گزارش تسنیم، حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس، گفت: بسیار خوشحالیم كه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب، ملت ما با شور و نشاط در همه حوزه‌ها حضور دارند.
روحانی جنگ اقتصادی را سخت‌تر از جنگ نظامی دانست و ادامه داد: در جنگ نظامی همه چیز آشكار است، اما در جنگ اقتصادی این‌گونه نیست؛ این‌كه چگونه نفت بفروشیم و چگونه نقل و انتقالات مالی را انجام دهیم، خود یك عملیات اقتصادی است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان كرد: اگر همه با هم كار نمی‌كردیم و دست به دست هم نمی‌دادیم، موفق نمی‌شدیم. اگر با هم نبودیم و تلاش شبانه‌روزی نبود، حتما كار با موفقیت انجام نمی‌شد. آنچه اتفاق افتاده و امروز شاهد آن هستیم، تنها موفقیت دولت، سپاه، یا یك گروه خاص نیست، بلكه موفقیت ملت است و باید به آن افتخار كنیم.
روحانی با تأكید بر این‌كه معنی موفقیت‌های امروز این است كه ملت ما راه خود را درست انتخاب كرده است، گفت: باید خود و توانمان را باور كنیم. اگر این باور ایجاد شود به همه قله‌های پیروزی دست خواهیم یافت. 
وی با اشاره به این که ندیدن کارهای بزرگ و برجسته کردن نقص های کوچک، اقدامی اخلاقی و انقلابی نیست، تصریح کرد: حرکت شتابان توسعه در کشور به رغم تلاش های دشمنان، بیانگر تلاش یک ملت بزرگ و شکست دشمنانش است.
رئیس‌جمهور ‌گفت: دشمنان برای ایجاد مانع در راه توسعه کشور ما و موفقیت ملت، تلاش و تبلیغ می‌کنند، اما ملت ایران به رغم میل بدخواهانش و تلاش و تبلیغ آنها، با قامتی استوار ایستاده و به تلاش خود ادامه می‌دهد.
همچنین رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر دولت به استان هرمزگان با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم این استان افزود: بسیار خوشحالم که در این سفر چند پروژه مهم در سطح استان به بهره‌برداری رسید و برای توسعه هرمزگان در آینده نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اختصاص عوارض آلایندگی صنایع هرمزگان به استان، تاکید کرد: این حرف منطقی است که در استانی که فعالیت اقتصادی در سطح ملی انجام می‌شود، مردم استان از آن طرح استفاده کنند. همیشه در این طرح‌ها تأکید داریم از مردم بومی استان‌ها استفاده شود. 
این که بخشی از درآمد این صنایع یا مالیات و عوارضی که پرداخت می‌کنند به استان اختصاص یابد نیاز به لایحه و موافقت مجلس دارد. در زمینهٔ نفت و گاز چنین طرحی بوده و در این بخش هم می‌توان به آن فکر کرد.